تصور اشتباه مردم نسبت به سویه امیکرون

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر سید وحید حسینی در نشست خبری با اصاب رسانه گفت: افزایش آمار جانباختگان کرونا طی روزهای اخیر در کشور نگران کننده و حاکی از بی توجهی عمومی نسبت به رعایت مسایل بهداشت فردی و اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه میباشد و تاکید کرد: بسیاری از افراد نیز به علت دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی با وضعیت وخیم بستری می شوند و یا متاسفانه جان خود را در اثر این بیماری از دست می دهند.

حسینی افزود: این تصور اشتباه که امیکرون شدت سویه های گذشته کرونا را ندارد و سبب بستری و مرگ و میر نمی شود، باعث شده توجه مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک کاهش پیدا کند.

سرپرست دانشگاه  درادامه اضافه کرد : این تصور نادرست سبب شده تا مردم در صورت داشتن علائم بیماری، آن را سرماخوردگی معمولی تلقی کرده و به خود درمانی روی بیاورند که این موضوع می تواند به شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس بین خانواده ها و جامعه منجر شود.

وی افزود، نظارت ها در حوزه های مختلف با حضور تیم های سلامت و بررسی نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های عمومی و مراکز خرید، همچون گذشته با جدیت ادامه دارد و با متخلفان بر اساس قانون برخورد و پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شود.

او در ادامه نشست از خانواده ها خواست ضمن مراجعه برای دریافت دُز سوم واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود، به واکسیناسیون کودکان نیز توجه ویژه ای داشته باشند که در همین راستا عنوان داشت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال  در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و در تمام استان ها از سوی دانشگاه های علوم پزشکی در حال اجراست.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا