افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمود نجابت با اشاره به نقش مراکز ۱۶ ساعته در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در سطح استان(۱۶ ساعته) مراجعه کنند و از درمان های خانگی بپرهیزند.

نجابت، روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: با توجه به قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بالای اُمیکرون، هر گونه تجمع می تواند شیوع بیشتر اُمیکرون در سطح جامعه را به همراه داشته باشد؛ قدرت انفجاری اُمیکرون به گونه ای است که می تواند تمامی افراد جامعه را در بر گیرد.

این مشاور دانشگاه، هر گونه بی توجهی و سهل انگاری در برابر کروناویروس را عامل اصلی انتشار آن دانست و اظهار کرد: طبق آمارها و گزارش های ارایه شده، ابتلای خانوادگی افزایش پیدا کرده است و منشا آن تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

او تنها راهکار محافظتی در برابر تمامی سویه های کروناویروس را رعایت شیوه نامه های بهداشتی به همراه واکسیناسیون همگانی دانست و افزود: رسیدن به ایمنی عمومی جامعه، نیازمند پایبندی مردم به رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری است.

این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: ضرورت دارد مسوولان دستگاه های اجرایی استان بیش از پیش بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت داشته باشند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا