پنج و نیم درصد کم شنوا در جمعیت ایران

به گزارش سینا پرس فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ورئیس مرکز بهداشت استان روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه  گفت: این پیمایش از نیمه بهمن ۱۴۰۰ در کشور آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد، و این پیمایش در سه مرحله پرسشگری با پرسشنامه، انجام سنجش های شنوایی و معاینات فیزیکی گوش انجام می شود.

دکتر رضائیان زاده ضمن بیان این موضوع که در زمان اجرای پیمایش پرسشگران با مراجعه به خانه‌ های افراد منتخب، با ارائه دعوتنامه و دریافت اطلاعات اولیه خانواده، هماهنگی لازم برای حضور این افراد را در مرکز کلینیک منتخب شنوایی انجام می دهند، اظهار کرد: در این پیمایش تمام خدمات شنوایی در کلینیک منتخب شنوایی دانشگاه به صورت رایگان ارائه می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد، سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۸ میلادی تخمین زد که بیش از ۴۶۶ میلیون نفر دچار از کارافتادگی شنوایی هستند و این میزان معادل ۵ و ۳ دهم درصد از جمعیت جهان است و این عدد تا سال ۲۰۵۰ میلادی می تواند به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.

او شیوع کم شنوایی در جمعیت ایران را ۵ و نیم درصد برآورد کرد و افزود: با افزایش سن جمعیت جهان، انتظار می رود که این تعداد به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا