میزان باسوادی در استان فارس بالاتر از میانگین کشوری
به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، احمدخاکزاد در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میزان باسوادی درکل کشور در کل گروههای سنی (۶ سال به بالا) حدود ۹۰ درصد و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ساله ۱۰۰ درصد است، اظهار داشت: میزان باسوادی در استان فارس بالاتر از میانگین کشوری است و در شهرستان کازرون بالای ۹۷ درصد می باشد.
وی با بیان اینکه این مقدار حداقلی باقیمانده پراکندگی بسیار بالایی دارند، افزود: این افراد انگیزه چندانی هم برای شرکت در کلاس های سوادآموزی ندارند، بنابراین کار سوادآموزی پرهزینه شده است.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: برای دوره های سوادآموزی (سوادآموزی، تحکیم و انتقال) از ۱۷۰ کتاب، محتوا و رسانه آموزشی استفاده می شود، تا با روش های متنوع بتوان سوادآموز را جذب کرد و نگهداشت.
خاکزاد با اشاره به سختی های کار سوادآموزی گفت: باید نگاه ما به موضوع سوادآموزی نگاه اجتماعی باشد، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به حساب بیاید و ما به عنوان شهروند نسبت به همشهری بیسواد خود احساس مسئولیت کنیم.
وی ادامه داد: کازرون از معدود شهرستان هایی است که توانسته تمام ظرفیت سوادآموزی خود را در تمام دوره ها جذب کند و این افتخاری برای شهرستان است.
وی با اشاره به اجرای آزمایشی آیین نامه اجرایی مدارس گفت: در این آیین نامه برای هر کدام از ارکان مدرسه در حوزه سوادآموزی هم مسئولیت هایی در نظر گرفته شده که با اجرای مناسب آن می توان پایگاه اطلاعاتی دقیقی بدست آورد.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: اگر می خواهیم باسوادی را شتاب ببخشیم باید شرکای خود را، برای شناسایی افراد بی سواد، افزایش دهیم که مهمترین و در دسترس ترین آنها مدیران مدارس هستند.
خاکزاد در ادامه خواستار توجه بیشتر به کلاس های سوادآموزی شد و تاکید کرد: باید با برگزاری دوره های آموزشی مختلف آموزش دهنده های نهضت را توانمندتر سازیم.
وی سپس به نقش مهم مراکز محلی یادگیری اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز کانونی برای ارائه آموزش های مختلف به افراد کم سواد و بی سواد هستند، که در دیگر نقاط اجتماع چندان به نیاز این افراد پاسخ نمی دهند.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به میزان باسوادی بالاتر از ۹۸درصد در شهرستان کازرون گفت: بعد از این دوره سوادآموزی براساس تقاضای افراد ایجاد می شود و اکنون با افزودن بر حجم دوره های تحکیم و انتقال، باید به دنبال توسعه و تعمیق سواد باشیم.