وقف در خدمت توسعه، رفاه و درمان مردم

به گزارش سینا پرس فارس، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در آیین افتتاح شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فارس بیان کرد: با افتتاح این مجموعه یکی از آثار وقف را در آن می بینیم   
و وقف می تواند در خدمت توسعه، رفاه، درمان و بهداشت مردم قرار بگیرد، چرا که نیات واقفین در طول تاریخ چنین بوده است.
وی اظهار کرد: شرکت دانش سلامت کوثر فارس از لحاظ تاریخچه ای که داشته قابل مطالعه است و باتوجه به اینکه این مجموعه در بازه زمانی بسیار کوتاهی ایجاد شده است در حقیقت معنای انجام یک کار جهادی را می رساند.  
این مقام مسئول به فعالیت های این شرکت اشاره کرد و گفت: باتوجه به تولیدات این شرکت، در گذشته نیز بخشی از این محصولات وارداتی بوده و امید است بتوانیم کل نیاز داخل را تأمین کنیم و از سوی دیگر دانشجویان و متخصصین کشور توانمندی های بسیاری برای برون رفت از مشکلات این حوزه را دارند.
حجت الاسلام خاموشی در ادامه در خصوص اقتصاد این عرصه گفت: این حوزه می تواند دغدغه بسیاری از خانوارها را در حوزه درآمد
کاهش دهد و باید شعار درمان سازی در این مسیر نهادینه شود تا مردم بتوانند نیاز خود را با هزینه ارزان تر تامین نمایند و وقف بتواند در توسعه و بهینه سازی در این زمینه کار کند.
این مقام مسئول در این مراسم همچنین از افتتاح مجموعه های این چنینی در سایر شهرها از جمله در ناحیه شرق استان تهران در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی و تولیدفیلتراسیون جایگزین خون خبر داد و افزود: در تمامی این موارد وقف مشارکت می کند تا بخش خصوصی پای کارآید تا سهام بالاتری داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه درسازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان یادآور شد: شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر صد در صد وقف است و سازمان اوقاف در قامت بهره وری اقدامات اساسی شروع کرده است و تقاضا کردیم از نماینده مجلس در کمیسیون صنایع و معادن تا در این راه بتواند مشکلات را رفع کند.

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا