فارس سرآمد عرصه پزشکی و وقف

به گزارش سینا پرس فارس، محمد هادی ایمانیه در آیین افتتاح شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فارس بیان کرد: این راه جدیدی است که در مقابل وقف و موقوفات قرار گرفته است.
این مقام مسئول ابراز کرد: رتبه اول کشور در ارتباط با موقوفات متعلق به استان فارس است و این استان علاوه بر حوزه وقف در حوزه پزشکی نیز در قطب دوم کشور قرار دارد.   
ایمانیه با بیان اینکه موقوفات سالها با نگاهی دیگر به آن دیده میشد، گفت: اما امروز حاصل این خلاقیت ایجاد چنین مجموعه هایی با کارکرد ویژه آن می باشد و این مؤسسه بسیار مورد نیاز حوزه پزشکی کشور است.
وی افزود: سال ها شاهد این نگرانی به دلیل واردات ایمپلنت ها، افزایش قیمت ها و دلال بازی ها و گاهی احتکار بودیم. از سوی دیگر مجبور به تأمین نیاز مردم در این حوزه با قیمت و هزینه های بسیار بالا بودیم.
استاندار فارس تصریح کرد: باتوجه به اینکه این موقوفه قسمتی از درآمد خود را وقف بیماران بی بضاعت خواهد کرد و قسمتی وقف  بیمارستان شهید رجایی خواهد شد خیّر مستمری است که ناشی از وقف است.
ایمانیه با بیان اینکه راه اندازی این مجموعه اقدامی بی نظیر در کشور است، گفت: اهمیت راه اندازی این مجموعه براین است که راه جدیدی را بر روی اوقاف و حوزه پزشکی و سلامت کشور باز کرده است.
این مقام مسئول در پایان ضمن اعلام آمادگی و حمایت از تأسیس و توسعه چنین مجموعه هایی در سایر استان، تأکید کرد: این قول را می دهم‌ که بویژه در حوزه سلامت در هر جای استان که نیاز به سرمایه گذاری باشد تمام زیرساخت ها را در حد توان ارائه خواهیم کرد و در صورتیکه کلیه موقوفات در این جهت حرکت کنند نه تنها شرکت از واردات بی نیاز می شود بلکه زمینه صادرات فراهم می شود و اشتغال جامعه پزشکی و مهندسی ایجاد می شود.
استاندار فارس همچنین ابراز کرد : معتقدیم فارس ایران کوچک است و در پزشکی و وقف سرآمد است.

 

گزارش : زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا