چین 10 درصد کمتر از محاسبات گذشته گاز کربن منتشر می کند

مطالعه ای جدید که نتایج آن در قالب مقاله ای در مجله Nature به چاپ رسیده است، از تخمین بیش از حد گاز کربن انتشار یافته در کشور چین می گوید و اشاره می کند که  در سال 2013، محققان کشور آمریکا و اتحادیه اروپا مقدار انتشار گاز کربن در کشور چین را 14 درصد بیشتر از مقدار واقعی آن محاسبه کرده بودند.

ژو لیو( Zhu Liu)، اکولوژیست فعال در دانشگاه های هاروارد و ماساچوست و سرپرست نویسندگان این مقاله می گوید: در شروع پروژه تخمین گاز کربن کشور چین فکر می کردیم که انتشار گاز کربن مقدار بیشتری باشد ولی از نتایج بدست آمده شگفت زده شدیم. 

محققان در تحقیقی دیگر مقدار انتشار گاز کربن را با در نظر گرفتن مصارف ذغال سنگ و سوخت مورد نیاز چین با اطلاعات جمع آوری شده از 4200 معدن این کشور محاسبه کردند. محققان دریافتند که سوختن ذغال سنگ، کربن کمتری را نسبت به آنچه تا به امروز در نظر گرفته می شد، آزاد می کند. به این معنا که سوزاندن ذغال سنگ در کشور چین 40 درصد گاز کربن کمتری را نسبت به محاسبات گذشته براساس آمار ارائه شده توسط سازمان های بین المللی منتشر می کند.  

لیو می افزاید: در کل، این اولین بار است که مقیاسی درست برای کیفیت ذغال سنگ در چین ارائه می شود. کیفیت ذغال سنگ های چین به خوبی کشور های توسعه یافته نیست و به همین خاطر است که محققان مقدار کربن آزاد شده حاصل از سوختن ذغال سنگ چینی را بیش از حد تخمین زده اند.ولی آنچه مشخص است این است که با تخمین های جدید میزان گاز کربن در اتمسفر کاهش نمی یابد و فقط مسئولیت چین را در قبال گاز های گلخانه ای کاهش می دهد.

کورین لی کیوره ((Corinne Le Quéré، مدیر مرکز تحقیقات تغییرات آب و هوایی در دانشگاه ایست آنجلیا در انگلستان می گوید : برای کاهش انتشار گاز کربن کارهای زیادی می بایست صورت پذیرد ولی براساس محاسبات جدید صورت گرفته کشور چین 10 درصد کمتر از محاسبات گذشته محققان گاز کربن منتشر می کند. او اضافه کرد:این مطالعه نشان می دهد برای تخمین انتشار گاز کربن باید تصویری دقیق تر از آن را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم تخمینی دقیق تر و قابل اعتماد تری را داشته باشیم.

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا