استقبال بانوان سرپرست خانوار از طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی در ایجاد کارگاه های اشتغالزایی

به گزارش سینا پرس فارس، یک پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی در رشته خیاطی در گفت و گو با سینا پرس عنوان کرد: باتوجه به اجرای  طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی دوره آموزشی رسته شغلی خیاطی در شهرستان های شیراز، مرودشت، پاسارگاد، سعادت شهر و روستاها جهت آموزش خیاطی به متقاضیان به صورت مجازی انجام می شود.
آذرباد گفت: نیمی از بانوانی که در این دوره ها شرکت می کنند به صورت مستقل و یا در کارگاه های تولیدی مشغول به کار می شوند.
او در خصوص تعداد اشتغالزایی که در این رسته شغلی برای افراد ایجاد می شود، افزود: به تناسب ظرفیت و فضا، در هر کارگاهی که ایجاد می شود بالغ بر ۵ نفر مشغول به کار می شوند.
آذر باد همچنین اضافه کرد: حداقل سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی این شغل ۴۰ میلیون تومان است تا فردی بتواند با یک چرخ، سایر تجهیرات کارگاهی را فراهم کند.
وی همچنین در خصوص همکاری با جهاد دانشگاهی در راستای اجرای این طرح، گفت:  این ظرفیت ایجاد شده از سوی جهاد دانشگاهی  موجب شده تا بسیاری از زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست با شرکت در این دوره ها بتوانند مشاغل خانگی کوچکی را راه اندازی نمایند و در کنار آن امرار معاش کنند.
شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی شد و به تصویب رسید و به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر، مکلف به شناسایی و توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا