طراحی محور گردشگری مذهبی در قالب یک مدل تور

به گزارش سینا پرس فارس، مصطفی مشفقیان در مراسم اختتامیه و تقدیر از فعالان گردشگری مذهبی شهر شیراز بیان کرد: گردشگری مذهبی یکی از مهمترین موضوعات و اولویت های حوزه گردشگری است که مورد توجه شهرداری می باشد که در این خصوص در حال طراحی یک محور گردشگری مذهبی در قالب یک مدل تور هستیم.

مشفقیان با اشاره به اینکه در طراحی و اجرای این اقدام در ابتدای کار قرار داریم و سابقه  چندانی در تعریف این موضوع وجود ندارد،افزود: باتوجه به ورود تازه به این مقوله امید است بتوانیم در این خصوص سال  آینده به هدف اصلی دست بیابیم.

معاون شهردار اضافه کرد: فردی که به عنوان گردشگر مذهبی وارد شهر شیراز می شود دارای پیشینه مذهبی است لذا نحوه برخورد وتشریفات با این گردشگر باید آموزش داده شود.

مشفقیان با اشاره به اینکه یک مسئله مهمی که در شهر شیراز با آن مواجه ایم و گستردگی آن زیاد می باشد، گفت: برخی از افرادی که درحواشی شهر سکونت دارند از زیارت حرمین مطهر شهر شیراز محروم هستند و این درحالیست که برخی از آنها برای اولین بار به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مشرف می شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: در این راستا برآن شدیم تا اهالی محلات بویژه حاشیه نشین و کم برخوردار را دو بار در سال در قالب یک تور یک روزه با همکاری شهرداری به زیارت حرمین مطهر ببریم.

ایجاد ایستگاه تورهای زیارتی به آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و علی ابن حمزه(ع) در روزهای زیارتی پنج شنبه و شنبه هر هفته ازشهرک های غرب شیراز به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) از دیگر موضوعاتی بود که رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آن اشاره کرد.  

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا