اجرای ۴۰ طرح پژوهشی در شهرک‌های صنعتی فارس با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس: احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بیان کرد: این طرح‌ها در قالب برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با هدف ارتقای وضعیت صنایع کوچک استان فارس اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح‌های پژوهشی با محوریت توجه به صنایع کوچک در زمینه ارتقای سطح بهره‌وری و کیفیت محصولات واحدها، شناسایی ظرفیت‌های صنعتی استان و حل مشکلات شهرک‌های صنعتی انجام شده است.
او اظهار داشت: از ویژگی‌های مهم اجری این طرح‌های پژوهشی – تحقیقاتی، استفاده کاربردی از نتایج طرح‌ها برای تقویت و حل مشکلات صنایع است که در این زمینه فعالیت‌های موثری انجام شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، همچنین خواستار تقویت و توسعه همکاری‌های علمی – پژوهشی بین این شرکت با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و علمی و  تحقیقاتی فارس شد.
فتوحی افزود: در این زمینه از دیدگاه‌ها، نظرات و طرح‌ها با اولویت تقویت و حمایت از صنایع کوچک و ارتقای بهره‌وری، تولید و افزایش سهم واحدهای صنعتی در بازارهای داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم که تاکنون قراردادها و تفاهم نامه‌های مختلفی با دانشگاه‌های فارس منعقد شده است.
وی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکنون از۴۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی نیز به منظور تقویت صنایع کوچک حمایت کرده و نتایج آنها به ‌صورت رایگان در اختیار صنایع قرار گرفته است.
او ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از استقرار شرکت‌های دانش بنیان و پژوهش محور در مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز حمایت خواهد کرد.
فتوحی افزود: دراین اقدام که به منظور تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه انجام شده از ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور برای استقرار در این  مجموعه حمایت شده و این شرکت‌ها گام‌های موثری در زمینه رفع مشکلات فناورانه واحدهای صنعتی و ارائه مدل‌های علمی برای حل مشکلات و ارتقاء بهره وری و تولید محصولات صنایع برداشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا