فارس به عنوان استان برتر کشور در هفته پژوهش و فناوری شناخته شد

به گزارش سینا پرس فارس، آیت‌ الله رزمجو در آیین تقدیر از پژوهشگران برگزیده استان فارس عنوان کرد: توسعه علمی، زیربنای توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به توسعه پایدار که بتواند نیاز امروز جامعه را برآورده کند و حقوق نسل‌های آینده را پاس بدارد، راهی جز دست یابی به توسعه علمی نداریم.
مدیر اجرایی ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری فارس با اشاره به اینکه شعار امسال هفته پژوهش و فناوری مبنی بر «پژوهش و فناوری، پشتیبان تولید» نامگذاری شده است، عنوان کرد: انتخاب پژوهشگران برتر استان در فرایندی کاملا علمی دنبال شده است.
رزمجو افزود: براساس رقابتی علمی بین ۳۱ استان کشور، فارس امسال به عنوان استان برتر کشور در هفته پژوهش و فناوری معرفی شده است.
او با اشاره به اینکه همکاران دانشگاهی به ویژه شوراهای صنفی از استاندار فارس دو خواسته دارند، گفت: احیای دبیری کارگروه پژوهش و فناوری است یکی از اصلی ترین درخواست هاست و این در حالیست که در سال ۹۸ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این دبیری را از دانشگاه‌ها گرفت و امید است این اقدام دوباره به دانشگاه ها بازگردد و دیگری نیز  افزایش سهم پژوهش از اعتبارات هزینه‌ای است.

*با کمک مجمع خیرین نخبه پرور ۸۰ دوره پسا دکترا در فارس شکل گرفت  

در این جلسه همچنین حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان استان فارس عنوان کرد: یکی از اهداف این بنیاد شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در راستای نخبه پروری ، نخبه شناسی، نخبه گزینی، نخبه گماری و تکریم و الگو سازی از زندگی و شیوه نگرش این افراد به جامعه است.
وی اظهار داشت: به دلیل محدودیت هایی که در بنیاد وجود داشت در سال ۹۵ به پیشنهاد دکتر ایمانیه یک سازمان مردم نهاد با عنوان مجمع خیرین نخبه پرور شکل گرفت که اهداف آن منطبق با اهداف ملی بنیاد نخبگان است.   
شریف با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته  بورسیه کردن دانش آموزان و دانشجویان، ایجاد دوره های پسا دکترا از اهم فعالیت های این بنیاد بوده است، گفت: در سال ۹۸ در بنیاد ملی نخبگان تعداد ۵۰ فرصت پسا دکترا ایجاد شد اما در سال گذشته در مجمع خیرین نخبه پرور با کمک مجمع ۸۰ دوره پسا دکترا تنها در فارس شکل گرفت.
شریف اضافه کرد: تلاش این مجمع در راستای ایجاد دفاتر نمایندگی در شهرستان ها می باشد و به زودی برای این مجمع یک سمن ملی ایجاد می شود.  
شایان ذکر است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر حوزه دانشگاه ها، شرکت های فناور و دانش بنیان ، دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و … تقدیر شد. همچنین جایزه پرفسور حبیب‌ ا… فیروزآبادی به دکتر جمال رحیمی، جایزه دکتر علی‌نقی مصلح شیرازی به علی رمضانی، جایزه دکتر مرتضی خوشخویی به دکتر نادر آلمی ‌پور و جایزه پرفسور فریدون مهبودی به عباس رنجبران تقدیم شد.

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا