شکوفایی و توسعه کسب و کار پرورش دام با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی

به گزارش سینا پرس فارس، محمد جواد خلیفه به عنوان پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی در حوزه پرورش دام سبک در گفت و گو با خبرنگار سینا پرس بیان کرد: اغلب هنرجویانی که در دوره پرورش دام شرکت می کنند علاقمند به این صنعت هستند و باتوجه به کاربردی بودن این دوره های آموزشی بسیاری از هنرجویان این علاقمندی را دارند در جهت شکوفایی و تجربه هر چه بهتر، دوره های همسو با این رشته، توسط جهاد دانشگاهی برگزار شود.
این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی با اشاره به اینکه معتقدم اگر دوره های هم سو برگزار شود انگیزه بیشتری برای هنرجویان ایجاد می شود، گفت: در این دوره های آموزشی مباحث کاربردی و تئوری در راستای تأسیس و راه اندازی یک مرکز دامپروری از شروع تا نحوه فعالیت در بازار به هنرجویان آموزش داده می شود.
خلیفه اضافه کرد: باتوجه به خشکسالی که در کشور وجود دارد در این دوره ها آموزش اصولی به هنرجویان از جمله آموزش تغذیه که در این صنعت بسیار حائز اهمیت است، ارائه می شود.
وی یادآور شد: ایجاد شغل در صنعت دامپروری از جمله صنایعی است که می تواند زمینه اشتغالزایی افراد بسیاری را فراهم آورد. همچنین باتوجه به اینکه عمده هنرجویان از افرادی هستند که در شهرستان ها سکونت دارند، همواره راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی بیشتر مدنظر این افراد است.
خلیفه در خطاب به هنرجویانی که متقاضی راه اندازی و ایجاد کسب و کار در صنعت دامپروری هستند، گفت: توصیه من این است که برای ورود به مشاغل خانگی و راه اندازی کسب و کار صنعتی همچون دامپروری آموزش را مد نظر قرار دهند؛ چرا که در این حوزه با داشتن اطلاعات بیشتر می توان موفقیت های بیشتری کسب نمود. بویژه استفاده از تجربیات سایر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، بسیار مؤثر است.
این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی در پایان اضافه کرد: باتوجه به اینکه ارائه آموزش و مشاوره در راه اندازی این صنعت به هنرجویان ارائه می شود، پس از راه اندازی کسب و کار، هم پشتیبانی و حمایت لازم تا انتهای کار انجام می شود تا هنرجو در این راه دلسرد نشود و بتواند کسب و کار خود را توسعه دهد.
شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی شد و به تصویب رسید و به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر، مکلف به شناسایی و توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا