كارنو مراکزی جهت تجاری سازی ایده‌ها در مراکز علمی کاربردی

به گزارش سینا پرس فارس، حبيب دانش‌منش رئيس دانشگاه علمی كاربردی فارس در نشست خبری خود با خبرنگاران بیان کرد: دانشگاه علمي كاربردی به عنوان يكی از زيرنظام‌های آموزش عالی كشور در حوزه آموزش‌های تخصصی فعاليت مي‌كند.
وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه اين دانشگاه از ابتدای تاسيس تاكنون جزو دانشگاه های کارآفرین و نسل سوم بوده است لذا سیاست‌های كلان اين دانشگاه از ابتدا طبق دانشگاه نسل سوم نهاده شده و بر همین اساس بيش از دو سه سال است كه در جوار مراكز دانشگاه علمي كاربردی در استان، اقدام به تاسيس مراكز نوآوری كرده‌ايم تا شرايط لازم برای تجاری سازی ایده‌ها فراهم شود.
دانش‌منش اضافه کرد: استان فارس كه در اين امر پيشرو است ٩ مركز نوآوری در حوزه‌های صنعت، كشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات اجتماعی تاسيس شده است و فارس برای نخستین بار در سطح دانشگاه علمي كاربردي اقدام به تاسيس مراکز کارآفرینی و نوآوری(كارنو) با هدف تجارت سازی ايده‌ها نموده است.
دانش منش گفت: علی ‌رغم اينكه در زير نظام‌های مختلف، گسترش آموزش عالی متوقف شده اما تنها زير نظامی كه مجوز گسترش دارد، دانشگاه علمی كاربردی است و بر همين اساس سال گذشته در جوار يك كارخانه و مركز خدمات بهزيستی و توانبخشی، دو مركز علمی کاربردی راه‌اندازی شد و تلاش شد تا از پتانسيل بخش خصوصی در جوار محيط كار استفاده کنیم.
رئيس دانشگاه علمي كاربردی فارس با بیان اینکه بيش از ٧٠ درصد آموزش ها‌ در این دانشگاه عملی است، گفت: این اقدام موجب می شود تا افرادی كه در اين زيرنظام آموزش مي‌بينند، برای پذیرش يك شغل و ورود به بازار کار دارای مهارت بیشتری از سایرین باشند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ٨ هزار دانشجوي فعال در بيش از ٣٠٠ كد رشته آموزش در دانشگاه علمی کاربردی فارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: تلاش مي‌كنيم تا آموزش‌هاي مهارتي در جوار صنايع بزرگ در قالب تاسيس مراكز آموزش علمی كاربردی دنبال شود.

 

گزارش : زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا