رتبه اول جشنواره علمی پژوهشی کشور به دانش آموزان فارس رسید

به گزارش سینا پرس فارس، فرهاد اسماعیلی با بیان این خبر عنوان کرد: این جشنواره در قالب ۱۰ رشته به میزبانی استانهای مختلف کشور در تمامی دوره های تحصیلی و در حوزه های علوم انسانی، تجربی، ریاضی و علوم نوین به دو صورت نظری و مهارتی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه رشته های زیست فناوری به میزبانی تهران، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به میزبانی البرز، برگزار شد، گفت: در حوزه انرژی های نوین استان فارس میزبان بود. همچنین ادبیات و علوم انسانی به میزبانی گلستان، گیاهان دارویی و طب سنتی به میزبانی مرکزی،  فناوری های فضایی و حوزه حمل و نقل پیشرفته به میزبانی تهران برگزار شد.
اسماعیلی اضافه کرد: همچنین رشته های نانوفناوری به میزبانی تهران ،نجوم به میزبانی خراسان رضوی،  آزمایشگاه به میزبانی مرکزی و کد نویسی به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس خاطر نشان‌ کرد: فارس درسال تحصیلی ۹۸-۹۹در این جشنواره با معرفی ۴۷ دانش آموز برگزیده، رتبه دوم کشور را کسب نمود.
اسماعیلی افزود: خوشبختانه امسال باحرکتی رو به جلو، دانش آموزان فارسی توانستند  با معرفی ۸۵ دانش آموز برگزیده کشوری، رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص دهد و بر قله جشنواره کشوری علمی پژوهشی بدرخشد.
او همچنین یادآور شد: استقبال دانش آموزان فارسی از این جشنواره بی نظیر بود به طوری که در سال گذشته ۱۴ هزار ۵۰۰ مشارکت کننده داشتیم و این عدد امسال با رشد بیش از ۱۰ برابری به یکصد و شصت و دو هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس در پایان عنوان کرد: با توجه به درخشش دانش آموزان استان فارس، میزبانی اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی در هفته پژوهش به استان فارس و به شهر شیراز واگذار گردیده است.

 

گزارش – زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا