شیراز با جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) فاصله دارد

به گزارش سینا پرس، جواد قناعتی در بازدید از اولین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان فارس،بیان کرد:یکی از اقدامات حائز اهمیتی که توسط جهاد دانشگاهی انجام شد در زمینه شناسایی چنین هنرمندانی است که معرفی آنها صورت بگیرد و عرصه ای برای ارائه کار آنها فراهم شود.

این مقام مسئول با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت بازسازی ساختارهای فرهنگی به نقش تشکل‌های مردمی در این عرصه اشاره نمود و بیان کرد: مهم ترین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی،مردمی بودن انقلاب است و هر چیزی که مردمی باشد و از دل مردم برآید و توسط مردم ارائه، مدیریت و دنبال شود قطعا تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

قناعتی همچنین به غرفه طراحی المان های شهری در حاشیه نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس اشاره کرد و افزود:در حال حاضر در خصوص المان های شهر شیراز شاهد آن هستیم که با ظرفیتی که مقام معظم رهبری برای شهر شیراز و ملقب کردن این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) ایجاد کردند بسیار فاصله و تناقض داریم و جای سؤال است که چرا نتوانستیم این فاصله را پر کنیم و یا به آن توجه نکردیم و ذهنمان به سمت مباحث فردی و منحرف از موضوع رفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت:این فضا باید به گونه ای باشد که در هنگام ورود مسافرین به شهر شیراز این المان ها مسافر را جذب کند و شهر شیراز معرف سومین حرم اهل بیت(ع) باشد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس گفت:این در حالیست که در طول سالیان مختلف شاهد این موضوع هستیم و در این خصوص همه به نوعی قصور داشته اند و بایستی این فضا ایجاد می گردید و از این ظرفیت استفاده میشد.

قناعتی با اشاره به اینکه این نکته را باید یادآور شد که باتوجه به ظرفیت گروه های مردمی و پتانسیل بکری که وجود دارد آنگونه که باید از آن استفاده شود اما کمتر از ۱۰ درصد از این ظرفیت استفاده شده است، گفت: اگر مجموعه های دولتی پای کار بیایند و پشتیبانی ها را داشته باشند قطعا هنرمندان استان و شهر شیراز با معرفی کار و هنر خود حرف برای گفتن دارند و می توانند آنرا ارائه دهند.

قناعتی در پایان اضافه کرد: هم در راستای اقتصاد مقاومتی و هم در بعد هنری و مذهبی  جای المان های شهری در استان فارس و بویژه شهر شیراز بسیار خالی است و می طلبد که تمام مسئولین در خصوص این امر پای کار بیایند و با کلیه ظرفیت هایی که در شهر مقدس شیراز وجود دارد این ظرفیت توسعه یابد.

خاطر نشان می شود نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از روز ۲۳ آبان به همت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز برپا شد و در روز چهارشنبه ۲۶ آبان با رونمایی از پوستر جشنواره شعر باران به کار خود پایان داد.

گزارش:زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا