صدرنشینی دانشگاه شیراز در جشنواره نشریات تیتر12

به گزارش سینا پرس از شیراز، دانشگاه شیراز با راهیابی 117نشریه و اثر به مرحله‌ی نهایی داوری دوازدهمین جشنواره سراسری و رسانه دانشجویی کشور (تیتر12) در جایگاه اول دانشگاه‌های کشور تحت نظارت وزات علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

در این جشنواره 153 دانشگاه شرکت کردند و 28271 نشریه و اثر ارسالی برای بررسی و احراز شرایط ورود، به مرحله داوری تیم غربالگری جشنواره رسیده است.

تعداد 23789 نشریه و اثر وارد مرحله‌ی اول داوری شدند و درنهایت 872 نشریه و اثر (3درصد آثار شرکت کننده در جشنواره) از 93 دانشگاه با کسب امتیاز لازم، به مرحله‌ی نهایی راه یافتند.

دانشگاه شیراز با ارسال 2401 نشریه و اثر در حوزه‌ رقابتی 5گانه جشنواره، به تفکیک، بخش نشریات برگزیده با 188شماره، بخش آثار برگزیده با 1745 اثر، بخش ویژه با 316 اثر و بخش مجازی با 151 اثر در جایگاه اول وزارت علوم و جایگاه دوم دانشگاه‌های کشور در حوزه‌ی مشارکت قرارگرفت و هم‌اکنون پس از داوری مرحله‌ی اول، 117 نشریه و اثر از دانشگاه شیراز وارد مرحله نهایی داوری شده‌اند که شامل: نشریات برگزیده با 27شماره، بخش آثار برگزیده با 63 اثر، بخش ویژه با 13 اثر، بخش مجازی با 14 اثر است.

آثار راه یافته از51 نشریه دانشجویی به نام‌های فن‌آور، تراز، تابش، چیستا، طهورا، مارکوپولو، سی‌وپنج میلیمتر، دف، پابرهنه، رهیافت، مدبر، ندای عدل، پادزیست، خاکدانه، بیوتک، سنتز، فرایند، هفت، آذرخش، شتاب، انرژی، مول، کورسو، توار، لیوا، الکین، تجارت مدرن، آدینه، شوم، نورا، گراف، آرایه، بهین، آژند، نگاه، گیاه پادی، رویش، بنکو، فرصت، اکونوموس، عصر، نفت، اقلیما، زیست فناوری، فصل امید، موعود، اختر، نوباران، پرش، Episteme و Horizon  است.

این دانشگاه در یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تیتر 11 در سال 1398 نیز، با کسب 27رتبه‌ی ملی صدرنشین دانشگاه های وزارت علوم شده است. شور و نشاط فعالیت‌های مطبوعاتی در این دانشگاه شایان توجه بوده و این دانشگاه با 202عنوان نشریه‌ی دانشگاهی مجوزدار در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی و قرآنی، ادبی، هنری، ورزشی، صنفی و خبری فعالیت چشمگیری دارد.

یادآور می‌شود، از زمان شیوع ویروس کرونا درکشور تا کنون، بیش‌از 265 شماره نشریه متنوع در دانشگاه شیراز منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا