تشخیص بیش از 50 بیماری ژنتیکی با انقلابی در آزمایش خون

به گزارش سیناپرس اصفهان، این آزمایش خون جدید فواید متعددی برای مراقبت از بیمار دارد؛ به‌گونه‌ای که نحوه تشخیص بیماری‌هایی مانند صرع را کاملاً متحول خواهد کرد.
کیشور کومار، محقق بیمارستان کنکورد در سیدنی و یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد که ما اکنون می‌توانیم همه اختلالات را به ‌طور همزمان با یک آزمایش DNA آزمایش کنیم و یک تشخیص ژنتیکی واضح ارائه دهیم.
این امر به بیماران کمک می‌کند تا از انجام سال‌ها بیوپسی غیرضروری عضلانی یا عصبی برای بیماری‌هایی که ندارند، یا از درمان‌های خطرناکی که سیستم ایمنی آنها را سرکوب می‌کنند، در امان باشند.
برخی از بیماری‌هایی که با این آزمایش خون تشخیص داده می‌شوند عبارتند از: بیماری هانتینگتون (بیماری ارثی و نادری که باعث تحلیل‌رفتن سلول‌های مغزی و سپس اختلالات حرکتی و فکری می‌شود)، سندرم X شکننده (وجود یک مکان شکننده در قسمت انتهایی بازوی بلند کروموزمX )، بیماری نورون حرکتی و غیره.
این انقلاب در آزمایش خون هنوز به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد. با این حال، اگر همچنان مؤثر باشد، بیماران به درمان‌های قبلی دسترسی بیشتری دارند، کمتر تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و تعداد عوارض جانبی دارو در آنها کاهش می‌یابد.
تحقیقات نشان می‌دهد این روش در مقایسه با سایر تست‌های تشخیصی، سریع‌تر، ارزان‌تر و دقیق‌تر است و چنانچه همه چیز خوب پیش برود، باید در عرض 2 تا 5 سال در دسترس باشد و به تشخیص بیماری‌های نادر و دشوار کمک کند.
مترجم: طیبه جعفری