حمایت کانون حسنات از خدمات الکترونیک قرض الحسنه ها

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، مهدی میزری مدیر انفورماتیک کانون حسنات اصفهان در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری به مناسبت روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه، اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرض الحسنه یکی از سنت های نیکویی است که در اسلام و قرآن به آن تاکید شده، بعد از انقلاب اسلامی تا کنون کانون حسنات و قرض الحسنه ها با هم ارتباط تنگاتنگی داشته اند تا بتوانند مشکلات مردم را با استفاده از فرهنگ نیکوی قرض الحسنه بر طرف کنند.

میزری ادامه داد: با افزایش فعالیت های قرض الحسنه ها می توان، کمک بزرگی به رفع مشکلات اقتصادی مردم کرد، تا با گرفتن وام های آسان به همراه کارمزد کم بتوانند بخشی از دغدغه های مالی خود را برطرف کنند، اما لازمه فعالیت صندوق ها، داشتن مجوز از بانک مرکزی است، مجوزی که این روزها صندوق های قرض الحسنه برای دریافت آن با چالش هایی روبرو هستند.

مدیر انفورماتیک کانون قرض الحسنه اصفهان افزود: کانون حسنات برای رفع مشکل مجوز قرض الحسنه ها فعالیت های بی شماری داشته ، اما گویا این مشکلات با چالش های فراوانی روبروست و وجود چنین مسائلی قرض الحسنه ها را دچار مشکل کرده و ادامه فعالیت برای آن ها سخت شده است.

میزری اذعان داشت: در صورتی که مشکل کسب مجوز حل شود، اتفاقات بسیار خوبی در راستای فعالیت های قرض الحسنه ها رخ می دهد، به عنوان مثال می توان مجوزهایی همچون ای نماد و درگاه اینترنتی برای آن ها گرفت و قرض الحسنه ها را به خدمات الکترونیک مجهز کرد، ارائه خدمات الکترونیک از طریق قرض الحسنه ها باعث می شود در شرایطی کرونایی رفت و آمدها کمتر و مردم با سهولت بیشتری از خدمات قرض الحسنه ها استفاده کنند.

وی اشاره داشت: با وجود تمام این مشکلات و دغدغه ها، کانون حسنات با ارائه نرم افزار حسابداری خود به قرض الحسنه ها در تلاش است سیستم حسابداری سنتی آن ها را تبدیل به سیستم حسابداری بانک مرکزی کند، سیستمی که مورد تأیید بانک مرکزی بوده و تمامی سرفصل ها و الگوهای مورد تأیید بانک مرکزی را دارا است.

میزری ادامه داد: با استفاده از این سیستم حسابداری قرض الحسنه ها می توانند در ارائه خدمات خود به مشتریان سرعت و دقت زیادی ببخشند، از قابلیت های این نرم افزار، گرفتن کارمزد، پرداخت تسهیلات، پرداخت اقساط و … را می توان نام برد.

وی در پایان با تأکید بر رابطه خوب قرض الحسنه ها و کانون حسنات اشاره داشت: کانون حسنات در زمینه تأمین نرم افزارها، رفع مشکل دریافت مجوز، مسائل فرهنگی، موارد بیمه ای و … با قرض الحسنه های استان اصفهان ارتباط دارد تا بتواند برای رفع مشکلات مالی جامعه کمک کند و هر روز فرهنگ قرض الحسنه را ترویج دهد.

گزارش: مولود عبداللهی پور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا