پتینه گزینه ای مناسب برای تغییر دکوراسیون

زهرا سادات هاشمی، کارشناسی ارشد هنر اسلامی و هنرمند پتینه کار در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان اظهار داشت: شاید باورتان نشود اما هر کجا که فکرش را کنید می‌تواند مکان مناسبی برای استفاده از پتینه باشد، فقط قبل از اجرا باید جنبه‌های مختلفی همچون نوع فضا و رنگ‌های استفاده شده را در نظر بگیرید.

هاشمی اضافه کرد: اگر تصمیم دارید در مقیاس بزرگ از پتینه کاری استفاده کنید پس عقلانی‌تر است که طرح‌های ساده‌تری را به کار ببرید.

وی ادامه داد: وقتی که تصمیم به استفاده از پتینه در بخش‌هایی از خانه خود می‌گیرید ملزم به انتخاب سبک پتینه کاری بر اساس معماری کلی خانه خود هستید. به طور کلی دو سبک مدرن و کلاسیک از پتینه کاری در میان نقاشان رایج است.

این کارشناس ارشد هنر اسلامی عنوان کرد: نوع مدرن این هنر امروزه بسیار رایج شده است و هر روزه روش‌های جدیدی برای اجرای طرح‌های مختلفی از پتینه به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: در پتینه کاری مدرن فرد خود را به رنگ یا طرح خاصی محدود نمی‌کند و از هر روش و موادی استفاده خواهد کرد تا بتواند جلای خاص مد نظر خود را روی سطح مورد ایجاد کند.

هاشمی تصریح کرد: پتینه کاری کلاسیک، بخشیدن جلوه‌ای قدیمی و کلاسیک به فضا بود و برای رسیدن به این هدف به برجسته کاری‌ها و استفاده از ورق‌های طلا، مس و برنج و برنز روی می‌آوردند. در سبک کلاسیک بیشتر از رنگ‌های سنگین و کلاسیک  استفاده می شود. 

وی اضافه کرد: تلفیق گچبری ها و رنگ های نسکافه ای و کرم قهوه ای و دیگر رنگ های مورد استفاده در پتینه کلاسیک است که در دوره اخیر در کشور ما، آن را بی شباهت به کلیساهای دوره رنسانس نمی کند.

این هنرمند پتینه کار تأکید کرد: یکی از مناسبترین گزینه‌ها برای تغییر دکوراسیون که هزینه چندانی برای نوسازی به همراه ندارد، استفاده از پتینه است.

وی با بیان اینکه گاهی تغییر دکوراسیون ممکن است با هزینه بالایی همراه باشد، گفت: البته مهمترین نکته برای تغییر دکوراسیون داخلی ایجاد تغییراتی در دیوارها و سقف به شمار می‌رود. پس استفاده از پتینه برای تغییر دکوراسیون بهترین کار به شمار می‌رود.
هاشمی خاطرنشان کرد: شما با صرف هزینه تقریبی 3 میلیون تومان آموزش می توانید تمامی منزل و حتی اسباب منزل را بازسازی و نوسازی کنید.

 

گزارش: امیر امین الرعایا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا