غذاهایی که قبل از پرواز نباید خورد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، عزت جعفرآقایی، پیراپزشک و محقق طب سنتی اظهار داشت: خوردن دسته ای از غذاها قبل از پرواز، عوارض جانبی در بدن شخص ایجاد می کند، بنابراین بهتر است آن غذاها در آن زمان استفاده نشوند، زیرا مصرف آن ها عواقب بدی برای معده و دستگاه گوارش ایجاد می کند.

جعفرآقایی ادامه داد: فست فودها و غذاهای پر نمک، تحریک پذیری دستگاه گوارش را بیشتر می کند، خوردن این غذاها قبل از پرواز باعث می شود سوزش سر معده ایجاد شود و خستگی فرد را تشدید می کند.

این پیرا پزشک افزود: غذاهای تند و پر ادویه، دسته ای دیگر از غذاها هستند که نفخ و گاز اضافی معده را ایجاد می کند، این غذاها در پرواز معده را اذیت می کند و امکان دارد ورم معده به وجود آورد.

جعفرآقایی اذعان داشت: خوردن حبوبات به ویژه لوبیا هم، عوارض شدیدی برای دستگاه گوارش ایجاد می کند، گازهای ایجا شده از خورد این غذاها با رسیدن به ارتفاع در بدن منبسط شده و احساس نفخ معده را چند برابر می کند.

این محق طب سنتی در پایان اشاره داشت: خوردن محصولاتی که با قند مصنوعی ساخته شده، به علت دیر هضم بودن، با فشار هوا در پرواز باعث می شود شخص دچار مشکل شود، خوراکی های مانند آدامس یا شکلات های که سرشار از قند مصنوعی هستند. در کل بهتر است قبل از پرواز غذاهای سبک استفاده شود تا باعث ایجاد نفخ یا حساسیت دستگاه گوارشی نشود.

گزارش: مولود عبداللهی پور
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا