امور تربیتی از واجبات زندگی

به گزارش سیناپرس اصفهان، سید محمد قلمکاریان، دکتری امور تربیتی و عضو هیات علمی دانشگاه رشته علوم تربیتی، اظهار داشت: جایگاه امور تربیتی و تربیت در جامعه امری بسیار مهم است که دین اسلام نیز به این موضوع بسیار تاکید کرده، همه انسان ها تحت تربیت الهی می توانند قرار بگیرند.

قلمکاریان ادامه داد: تربیت اسلامی این است که ما بدانیم خداوند مالک هستی است و تمام امور به دست خداوند است، ما نباید غیر از خدا کسی را پرستش کنیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه رشته امور تربیتی اضافه کرد: تربیت را باید قبل از تولد کودک شروع کرد، خداوند را باید به عنوان اولین مربی خلقت در نظر گرفت، پدر و مادر ها باید با استفاده از قرآن راهکارهای مناسب را برای تربیت فرزندان خود انتخاب کنند و به عنوان نقشه راه از قرآن استفاده کنند.

قلمکاریان اذعان داشت: ما انسان ها می توانیم با پیروی از آیات قرآن به سوی موفقیت و تربیت مناسب حرکت کنیم، خداوند در قرآن اشاره کرده پیامبران برای تربیت انسان ها آمده اند تا بتوانند انسان ها را با تربیت الهی آشنا کنند.

وی گفت: فراگیری علم و دانش می تواند انسان را به سمت تربیت الهی ببرد و خداوند در اولین آیاتی که به پیامبر نازل شده است به این موضوع تاکید کرده است.

قلمکاریان در پایان اشاره داشت: به واسطه مهم بودن تربیت و امور تربیتی، هر انسان باید در درجه اول به تربیت خود، خانواده و اطرافیانش کمک کند، با این روند جامعه موفق تر خواهیم داشت.

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا