رسالت اصلی یک رسانه، همزیستی مسالمت آمیز است

به گزارش سیناپرس اصفهان، مهدی شاه نوروزی دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: نقش رسانه، انتقال و رساندن یک مفهوم و درک حقیقی از مسائل پیرامونی به جامعه است و ذات آن پیوند بین جامعه و متولیان حضور رسانه را در بر می گیرد.
شاه نوروزی اضافه کرد: رسالت اصلی یک رسانه، هدایت یک جامعه برای همزیستی بهتر و مسالمت آمیز و حرکت در مسیر تعالی و بهروزی است.
وی ادامه داد: رسانه به عنوان یک ابزار برای هدایت عامه و رسیدن به تعالی انسانی است.
این دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی عنوان کرد: بسیاری از اندیشمندان عرصه مطالعات فرهنگی و رسانه، کارکرد های متنوع و متعددی را برای رسانه ها برشمرده اند که در بین آنها تلویزیون را به عنوان یک رسانه جامع می توان  مورد بررسی قرار داد.
وی افزود: آگاهی بخشی، دانش افزایی، فرهنگ سازی، آموزش، تبلیغات، سرگرمی و اجتماعی شدن، هدایت و راهبری مردم و جنبه های نظارتی از کارکرد های رسانه ها می دانند که رکن چهارم جامعه هم هستند.
شاه نوروزی تصریح کرد: رسانه ها می تواند در کاهش و آرام سازی بحران های جامعه نقش مهمی را ایفا کنند و مسیر آرامش را برای آحاد مردم فراهم سازند.
وی اضافه کرد: یکی از موضوعات بحرانی در جامعه ما، آسیب های اجتماعی است که رسانه ها می توانند غبار و آلودگی این موضوع را از بستر شهرها و روستاها پاک کنند.
این استاد دانشگاه یادآورشد: متیوآرلوند، از جامعه شناسان به عنوان پیامبر فرهنگ نام برده و در نظریه های مطالعات فرهنگی و رسانه، به کارکرد سه گانه دولت، مردم و فرهنگ می پردازد. او معتقد است این سه رکن سه ضلع یک مثلث هستند که در این میان دولت موظف است از طریق فرهنگ، مردم را به سمت تعالی هدایت کند.
وی خاطرنشان کرد: این جامعه شناس، تعالی فرهنگی مردم را در آموزش قلمداد می کند چرا که در کارکردهای رسانه، آموزش نقطه عطفی محسوب می شود.

گزارش: امیر امین الرعایا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا