بازارهای آنلاین خرده فروشی به اشتغال زایی کمک می کند

مجید سعادتجو، کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان اظهار داشت: یکی از هزاران مزایای فناوری و حوزه دیجیتال را می‌توان به آنلاین شدن کسب و کار های مختلف نام برد. 

سعادتجو اضافه کرد: یکی از بازار هایی که تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد، بازار خورده فروشی است. 

وی ادامه داد: مردم ما همیشه طرفدار الکترونیکی شدن پروسه های اداری و مالی و خرید و فروش هستند. بطور مثال هم اکنون همه ما ترجیح می‌دهیم به جای حضور در شعبات بانکی برای استفاده از تسهیلات بانکی از خدمات الکترونیکی و اپلیکیشن های موجود در این حوزه استفاده کنیم. 

این کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری یادآورشد: جدای از علاقه مردم به این حوزه، قوانین و مجوز های خوبی در زمینه کسب و کار های آنلاین پیاده سازی شده که مردم می‌توانند با اتکا به این مجوز ها مانند ای نماد به بازارهای خرده فروشی آنلاین اعتماد کنند. 

وی افزود: علاوه بر این کنترل قیمت ها نیز آسان تر است، جالب اینجا است که افراد زیادی برای آگاهی از قیمت واقعی کالا ها قیمت آنها را در بازار آنلاین می یابند.

سعادتجو تصریح کرد: آنلاین شدن بازار خرده فروشی تا حد قابل توجهی ظرفیت های این بازار را آزاد خواهد کرد تا حدی که می‌تواند در نرخ اشتغال نیز تاثیر گذار باشد. 

وی اضافه کرد: صاحبان این گونه بازار استراتژی خود را روی سود کم و اهداف طولانی مدت بنا می‌کنند تا مردم از آنها خرید کنند و همین امر موجب شده تا در بازارهای آنلاین هم شاهد تسهیلات و تخفیف صاحبان این بازار برای جذب مشتریان و کسب اعتبار بیشتر باشد. 

این کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری با بیان اینکه امروزه برخی متولی ایجاد این بازار در فضای مجازی شده اند، گفت: درصد ناچیزی از این بازار در کشور ما بر بستر آنلاین عرضه می‌شود این در حالی است که کشور های پیشرفته حداقل پنج برابر ایران از ظرفیت های بازار خرده فروشی آنلاین استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هنوز این بازار یکی از بازارهای بکر و سود آور است که حوزه دیجیتال بستر آن را برای ما فراهم کرده است.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا