متاورس باعث تحول بزرگ در فضای مجازی می شود

مجید سعادتجو، کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان اظهار داشت: ریشه فضای مجازی و ایده های علوم دیجیتال در ابتدا در گوگل اجرا و پیاده سازی شده است.

سعادتجو اضافه کرد: در گوگل بدون هیچ هزینه ای سوال می پرسید و از سراسر جهان جواب می گیرید و وب سایت های مختلفی برای ما به نمایش در می آیند.

وی ادامه داد: از این طریق به گنجیه ای از دنیای مجازی دسترسی پیدا می کنید به طوری که با وجود اینکه در شهر خودتان هستید با افراد دیگر در نقاط مختلف دنیا ارتباط برقرار می شود.

این کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری با بیان اینکه در سال 2008 بازارهای مالی ارز دیجیتال با آمدن بیت کوین رونق گرفت، یادآورشد: این فناوری ها باعث شد پول های الکترونیکی به دنیای تکنولوژی وارد شوند.

وی افزود: فناوری جدیدی که به بازار آمد، بلاکچین ها بودند که برای پشتیبانی ارزهای دیجیتال به بازار آمدند و امنیت آنها را تأمین می کنند.

سعادتجو عنوان کرد: مرحله بعدی فناوری اطلاعات و علوم دیجیتال این است که دنیای مجازی را روز به روز به دنیای واقعی نزدیک تر کند.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد سخت افزاری علوم دیجیتال که در جهان به وجود آمده می توان گفت پیش زمینه ایجاد متاورس به خوبی شکل گرفته است و به زودی شاهد تحول بزرگ در فضای مجازی خواهیم بود.

این کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری تصریح کرد: شما می توانید با تلفن همراه یا لب تاپ خود و یا هر وسیله دیگری که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد می توان وارد دنیای متاورس (Metaverse) یا فرا جهان به عنوان تازه‌ترین واژه‌ و مفهومی که تخیل صنعت فناوری جهان را به خود جلب و مشغول کرده است، وارد شوید.

وی خاطرنشان کرد: سیستم های عامل اندرویدی یا اپلی همگی برنامه ریزی خود را به سمت دنیای متاورس سوق داده اند چراکه در این دنیا می توانید با کمترین هزینه بایکدیگر ارتباط برقرار کنید، خرید و فروش داشته باشید و حتی می توان گفت در این دنیای فراجهانی، تفریحات مختص به خود داشته باشید.

گزارش: امیر امین الرعایا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا