نگاه ابزاری به زن باعث فروپاشی خانواده می شود

به گزارش سیناپرس اصفهان، مهدی شاه نوروزی دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که امروزه مورد توجه جامعه بشری است حضور زنان و فعالیت آنها در جایگاه های مختلف اجتماعی به شمار می رود.

شاه نوروزی اضافه کرد: برخلاف دیدگاه نظریه پردازان غربی که به انسان نگاه کالایی و ابزاری دارند، در اندیشه های الهی، انسان ها فارغ از جنسیت، دارای جایگاه و کرامت ویژه ای هستند.

وی ادامه داد: تقوا، علم، دانش، جهاد، تلاش و کوشش از ملاک های برتری انسان ها نسبت به یکدیگر مطرح شده است.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: در اندیشه نظام های سرمایه داری باتوجه به رویکرد مادی گرایانه آنها، همه امور بر اساس منفعت طلبی انسان صورت می گیرد بنابراین در هر پدیده جهان خلقت اگر بستری برای سرمایه داران وجود داشته باشد از آن به عنوان ابزار و کالا استفاده می کنند.
وی افزود: بر اساس دیدگاه سرمایه داری غرب از زنان برای بازاریابی محصولات بهره برداری می شود.

شاه نوروزی یادآور شد: امروزه تولید انبوه کالا و خدمات و از سوی دیگر برای عقب نماندن از ماراتون مصرف گرایی، از زنان برای معرفی کالا و خدمات بیشتر استفاده می شود چراکه بازاریابی تلاش می کند تا میزان مصرف کالاها را ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: زنان به واسطه جلوه های زیبای منحصر به فرد خود در بازاریابی غربی موفق تر از مردان بروز و ظهور پیدا کرده اند زیرا جاذبه های جنسیتی بیشتری نسبت به مردان دارند.

این دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی تصریح کرد: وقتی زن از جایگاه انسانی خود دور شد و به او به عنوان یک ابزار نگاه شود، هویت زادیی او اتفاق می افتد و باعث فروپاشی بنیان خانواده می شود.

وی خاطرنشان کرد: ابزاری شدن انسان به ویژه زنان آسیب های اجتماعی فراوانی را نیز در پی خواهد داشت بنابراین می توان گفت نگاه سرمایه داری غربی هیچ نگاه ترحمی به انسان ندارد.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا