آتش دعوا را با عذرخواهی خاموش کنید

دکتر مسعود مهدویان فر، مدیرکل اداره فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: هنگامی که درمورد مسأله‌ای با همسر خود دعوا یا بحث می‌کنید، پس از تمام شدن دعوا، به طور غیرمستقیم و با کنایه موضوع دعوا را یادآوری نکنید.

مهدویان فر اضافه کرد: به طور مثال، اگر سر هزینه‌های سفر با هم بحث کرده‌اید، لازم نیست وقتی فیلم یا عکس مسافرت دیگران را می‌بینید در مورد هزینه‌ها به همسر خود طعنه بزنید.

وی ادامه داد: بهتر است به جای گفتارهای فتنه‌انگیز، در فرصتی که هر دو آرام هستید در مورد این مشکل با هم حرف بزنید.‌

این متخصص روابط بین فردی تصریح کرد: یکی از اصول مهم همسرداری این است که رفتار و گفتار ما باعث تحقیر همسرمان نشود چرا که عامل مهمی در سرد شدن رابطه زن و شوهر است.

وی از مصادیق تحقیر همسر، شوخی‌های نامناسب مخصوصاً در جمع، تمسخر او با تغییر صدا و اشاره و یا بی‌احترامی کردن به او دانست و گفت: این کارها یقیناً ضربات سنگینی به رابطه شما می‌زند و در واقع دارید به دست خودتان به همسرتان اجازه می‌دهید که برای تقابل با شما چنین کاری را انجام دهد.

مهدویان فر اذعان داشت: حتماً برای اصلاح این رفتار آسیب‌زننده، از همسرتان عذرخواهی کرده و این رفتار را ترک کنید. 

وی افزود: اگر او حس کند که شما متوجه ضربه خوردن روح او شده‌اید و درصدد اصلاح آن هستید، دلخوری او تبدیل به کینه‌ و سردی مزمن نخواهد شد.

این دکترای سلامت اجتماعی خاطرنشان کرد: تمام زوجین در زندگی دچار اشتباهاتی می شوند که باعث کدورت میان آن ها شده و در این بین، عذرخواهی یکی از مهم ترین روش هایی است که موجب خاموش شدن آتش معرکه و ایجاد جوی آرام به خصوص میان زوجین می شود.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا