خواص باور نکردنی گیلاس را بشناسید

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، عزت جعفرآقایی، پیرا پزشک و محقق طب سنتی اظهار داشت: طبق مقاله ای که در نشریه اکسپرس منتشر شده، نوشیدن آب گیلاس سطح قند خون افراد دیابتی را کاهش می دهد.

جعفرآقایی ادامه داد: گیلاس مقدار زیادی رنگدانه آنتوسیانین دارد، این ماده محرک مناسبی برای ترشح انسولین در بدن است، بر اساس این تحقیقات اگر شخص دیابتی به مدت شش هفته به صورت مدام آّب گیلاس میل کند، کاهش قند خون قابل توجهی را تجربه می کند، باید خاطر نشان شد، آب گیلاس برای کاهش وزن، کلسترول و فشار خون نیز بسیار مفید است.

این پیرا پزشک افزود: گیلاس منبع مناسبی از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی بوده، به واسطه این خصوصیت می توان گیلاس را برای درمان بیماری نقرس استفاده کرد، این میوه یکی از معدود میوه های حاوی ملاتونین است که می توان از آن برای درمان بی خوابی استفاده کرد.

جعفرآقایی اشاره داشت: گیلاس برای پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان، خطر سکته مغزی، مشکلات گوارشی، کاهش درد های عضلانی، استرس، پیشگیری از آلزایمر، افزایش انرژی بدن و … بسیار مفید است.

این محقق طب سنتی افزود: گیلاس برای سلامت پوست و مو فواید زیادی دارد، برای افزایش درخشندگی پوست، رفع لکه های پوستی و حفظ لطافت مو می توان از گیلاس استفاده کرد، در کنار تهیه ماسک های مخصوص پوست و مو از این میوه خوردن گیلاس می تواند زیبایی دو چندان به پوست و مو خانم ها بدهد.

جعفرآقایی اذعان داشت: ویتامین های A، B،C و E  موجود در گیلاس، ریزش مو را کم کرده، باعث رشد مو شده، پوست سر را هیدراته کرده و موها را آّبرسانی می کند، گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و جوانسازی پوست را به ارمغان می آورد.

این پیرا پزشک در پایان گفت: گیلاس تازه تنها در فصل تابستان موجود است، اما برای اینکه در فصول دیگر سال از خواص بی نظیر این میوه بتوان استفاده کرد، می توان کمپوت، مربا یا گیلاس خشک تهیه کرد و در طول سال از آن استفاده کرد.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا