ترازوی دیجیتالی برای نوزاد شما

به گزارش سیناپرس به نقل از yankodesign، هفته های نخست تولد نوزادان از نظر رشد و زنده ماندن آنها اهمیت زیادی دارد. بسیاری از والدین ممکن است ابزارهایی را برای مراقبت از نوزادشان در اختیار داشته باشند اما اغلب چنین ابزارهایی در مناطق دور از دسترس وجود ندارد و چالش هایی را از نظر اجتماعی و اقتصادی به دنبال دارد. 

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود 2/4 میلیون کودک در دنیا در ماه نخست پس از تولد می میرند. در حالی که عوامل متعددی در بروز این فاجعه نقش دارند اما یکی از اصلی ترین دلایل آن، نداشتن دسترسی والدین به چنین وسایلی در مناطق دور از دسترس است به طوری که قادر به کنترل وزن نوزاد در ماه های حیاتی از عمر آنها نیستند. 

وزن کردن نوزادان معمولا با ترازوهایی انجام می شود که قدیمی بوده و ممکن است دقت لازم را نداشته یا جابه جایی آنها دشوار باشد. بنابراین استفاده از آن برای کارکنان مراقب بهداشتی غیرممکن می شود. اما محققان ایده جالبی برای یک ترازوی کاربردی ارائه داده اند. 

آنها یک طرح مفهومی ترازوی خورشیدی ROOTS را عرضه کرده اند که در عین سهولت در استفاده، برای مدرن سازی تجهیزات پزشکی حیاتی مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش سیناپرس، از ویژگی های این ترازو دیجیتالی بودن آن است که احتمال خطا را در خواندن ارقام به صفر می رساند. همچنین از انرژی خورشیدی هم برای شارژ آن استفاده می شود تا قطع برق مشکلی ایجاد نکند.

به گزارش سیناپرس، این ترازو وزن سبکی دارد و به راحتی قابل حمل است و زمانی که از آن استفاده نمی کنید می توانید از آن مانند کوله پشتی استفاده کنید. کاسه مخصوص وزن کردن نوزاد ساختار ایمنی را برای خوابیدن نوزاد ایجاد کرده و لولاهای محکمی که دارد مانع از بسته شدن ناگهانی در ترازو می شود. 

این ترازوی خورشیدی قیمت مقرون به صرفه ای دارد که به راحتی قابل استفاده و حتی تعمیر است. به گزارش سیناپرس، به رغم این که این ترازو خورشیدی تعبیه شده، به طور کامل سازه پایداری ندارد بلکه بیشتر قسمت های آن از جنس پلاستیک بوده و کاسه مخصوص وزن سطح صاف و صیقلی دارد تا سطح نرمی را برای بدن نوزاد فراهم کند و به راحتی تمیز شود.

مترجم:ندا اظهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا