افزایش وزن برای افراد لاغر

به گزارش سیناپرس اصفهان، عزت جعفرآقایی پیرا پزشک و محقق طب سنتی، در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: فعالیت زیاد، متابولیسم بالا و مشکلات تیروئیدی باعث لاغری بیش از حد می شود، این لاغری شخص را دچار مشکل می کند، لازم است افرادی که دائم در حال کاهش وزن هستند، راهکاری برای افزایش وزن را سرلوحه خود قرار دهند و با استفاده از مواد غذایی مناسب کمبود وزن خود را جبران کنند.

جعفرآقایی افزود: افرادی که کمبود وزن دارند، مشکلاتی از قبیل ناباروری، تأخیر در رشد، پوکی استخوان، سوء تغذیه و ضعف سیستم ایمنی بدن را تجربه می کنند، به همین منظور لازم است افراد وزن مناسب داشته باشند تا از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

این پیرا پزشک طب سنتی ادامه داد: افزایش وزن نیز همانند کاهش وزن سخت و دشوار است، اما می توان با کمک گرفتن از مواد غذایی مناسب به این امر کمک کرد و طی مدت مشخص افزایش وزن چشم گیر داشت.

جعفرآقایی اذعان داشت: مواد مغذی در غذاها می تواند به افزایش وزن ایمن افراد کمک کند، به عنوان مثال خوردن ۲ لیوان شیر بادام در طول روز یکی از راهکارهای افزایش وزن در افراد لاغر است، خوردن موز در وعده صبحانه نیز می تواند در افزایش وزن مؤثر باشد.

این محقق ادامه داد: خوردن سیب زمینی، کره بادام زمینی، انبه، چربی های سالم، میوه چرب آووکادو، گرانولای طبیعی، سیب کاستارد و جینسینگ هندی برای افزایش وزن در این افراد بسیار مؤثر است و کمک می کند افزایش وزن سریع و ایمن داشته باشند.

جعفرآقایی در پایان اشاره داشت: داشتن رژیم غذایی پر کالری و فیبر، دور بودن از استرس، هیدراته نگه داشتن بدن، خوابیدن بعد از ظهرها، انجام تمرینات یوگا، نخوردن غذاهای فرآوری شده و … همگی در افزایش وزن ایمن کمک می کند تا افراد از بیماری های ناشی از کم بود وزن در امان بمانند.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا