ایجاد کسب و کارهای خانگی

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، شیلا نوریانی، کارآفرین در عرصه مشاغل خانگی اظهار داشت: با نگاهی متفاوت می توان به همراهی خانوارهای کم برخوردار رفت و با ایجاد کسب و کارهای خانگی، به جای ماهی دادن، به آن ها ماهیگیری آموزش داد.

شیلا نوریانی ادامه داد: بعد از گذراندن 18 سال کار در زمینه پخت کیک و شیرینی تصمیم گرفتیم تا دوره هایی را برای زنان سرپرست خانوار و خانواده های تحت پوشش خیریه ها برگذار کنیم، دوره هایی که این بانوان را توانمند می سازد تا با گرفتن سفارشات به کسب درآمد برسند و نیاز به کمک مالی از خیریه ها نباشند.

این کارآفرین افزود: با توجه به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار که از طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال است، بر آن شدیم تا دوره های برای زنان سرپرست خانوار برگذار کنیم، بعد از گذراندن این دوره ها که به صورت کاملا رایگان برگذار می شود و حتی مواد مورد نیاز هم در اختیار بانوان قرار می گیرد، آزمون برگزار می شود و افراد موفق در این آزمون به کار گرفته می شوند تا بتوانند برای رشد اقتصاد خانوار خود فعالیت کنند و عزت نفس آن ها حفظ شود.

نوریانی اذعان داشت: امروزه کسب و کارهای خانگی به منبع مهم درآمد و اشتغال برای بانوان تبدیل شده است، کار در خانه کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و باعث می شود افراد بیشتری مشغول کار شوند و سطح درآمد خانوار خود را افزایش دهند، هزینه های اجاره مغازه، رفت و آمد به محل کار و ترافیک هم حذف می شود، در نهایت در زمان و موارد مالی صرفه جویی شده است.

وی گفت: با کسب مدارک مختلف مرتبط برای دورهای آموزش، دکور کیک، شیرینی های مختلف و …، پر قدرت در عرصه آموزش، پخت و فروش فعالیت داریم و کارورز قبول می کنیم تا با تربیت کارورزان این حرفه را گسترش دهیم.

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا