رباتی که می تواند تار موی انسان را بدون آسیب بلند کند

به گزارش سینا پرس اصفهان به نقل از دیلی میل ،مهندسان در کارولینای شمالی «گیرنده های رباتیک» خود را ارائه کردند. آنها به کمک این ربات می توانند دانه درخت کاج را از روی زرده تخم مرغ خام بدون سوراخ کردن آن جدا کنند. این تکنولوژی گامی برای ساختن ربات های نرم است.
تا به حال ساخت ربات هایی که بتوانند اقلام غیر حجیم را بدون آسیب رساندن به آنها بلند کنند، چالش بزرگی  بوده است.
دانشمندان گیره های رباتیک باورنکردنی را با الهام از هنر ژاپنی کیریگامی ساخته اند که به اندازه کافی ظریف هستند و می‌توانند زرده تخم مرغ خام را بدون شکستن بلند کنند.کیریگامی یک هنر ژاپنی شبیه به اوریگامی است، با این تفاوت که برای خلق هنر سه بعدی خیره‌کننده به‌جای تا کردن کاغذ از برش‌های پیچیده روی کاغذ استفاده می‌کنند.
گیره های پلاستیکی الهام گرفته شده که توسط کارشناسان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی ساخته شده اند به اندازه ای دقیق هستند که می توانند موهای انسان  یا ماهی زنده را بدون آسیب رساندن به آن بلند کنند.
آن‌ها توانستند به کمک این ربات گیره شکل، حباب‌های کف شامپو و حتی دانه‌های کاج را از روی زرده تخم‌مرغ خام بدون سوراخ کردن تخم مرغ خارج کنند.
این گیره از ورقه های پلی اتیلن ترفتالات (PET) ساخته شده که به دلیل کاربردهای گسترده آن در صنایع غذایی و بسته بندی شناخته شده است.

 

مترجم: هاجر غفاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا