مبارزه با کرونا به کمک آدامس عصاره قارچ

به گزارش خبرگزاری سینا پرس اصفهان، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که کیتوزان (نوعی قند مشتق شده از صدف‌ها و قارچ‌ ها) می‌تواند توانایی چسبیدن ویروس به سلول‌های سالم را مختل کند و از ایجاد عفونت جلوگیری کند.

اکنون، دانشمندان آلمانی صمغ نعنایی تقویت کننده سیستم ایمنی GoBeDo را ساخته اند که این آدامس می تواند از ابتلا به عفونت ویروسی جلوگیری کند.

مطالعات نشان داده است که پس از 30 دقیقه جویدن آدامس، کیتوزان مسوول مبارزه با ویروس کرونا به وفور در بزاق باقی می ماند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که کیتوزان نوعی قند مشتق شده از صدف و قارچ، می‌تواند با توانایی ویروس در چسبیدن به سلول‌های سالم و ایجاد عفونت تداخل داشته باشد.

کیتین یک موکو پلی ساکارید طبیعی با فرمول شیمیایی (C8H13NO5) بوده که به وفور در اسکلت خارجی بندپایان مانند میگو، خرچنگ و همچنین گیاهان  از قبیل قارچ، مخمرها و کوتیکول حشرات یافت می‌شود.

به دلیل ویژگی هایی چون خواص ضد میکروبی، آنتی‌اکسیدانی و نیز جلوگیری از تغییر طعم، مزه و افزایش ماندگاری، از کیتوسان به عنوان یک افزودنی در فراورده‌های گوشتی و لبنی نیز استفاده می‌شود. از کیتوسان در مهندسی پزشکی نیز استفاده می شود.

منبع: granthshal