نشانه های خیانت همسر

به گزارش سیناپرس اصفهان ندا هوشیار روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: در صورتی که به شریک زندگی خود مشکوک هستید نباید سریع نتیجه گیری و اقدام کنید اما اگر به انجام این عمل مطمئن هستید برای تصمیم گیری بهتر کمی صبر کرده و در صورت مردد بودن بهتر است برای تصمیم گیری به یک روانشناس مراجعه کنید.

هوشیار عدم صمیمیت در رابطه زناشویی را نشانه مهمی در بروز خیانت دانست و اضافه کرد: یکی از نشانه های هشدار دهنده عدم صمیمیت، رابطه جنسی و عاطفی به فاصله طولانی است یا به عبارت دیگر دور بودن از همسر نشانه خوبی نیست. تخلیه صمیمیت جسمی و عاطفی در جای دیگر یکی از مهم ترین دلایل است.

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است افسردگی و استرس دلایل متعددی داتشه باشد اما می توان آنها را به عنوان نشان های دیگری برای خیانت نیز برشمرد.

این روانشناس بالینی یاد آور شد: ممکن است همسرتان برای خود برنامه تازه و عجیب بریزد و بدون هماهنگی با شما به صورت شتاب زده خانه را ترک کند که این رفتار نیز در صورتی که هیچ دلیل منطقی وجود نداشته باشد می تواند از نشانه های هشدار دهنده خیانت باشد.

وی اضافه کرد: تلفن های مرموز که باعث احساس ناراحتی و دستپاچگی همسرتان شود نیز را باید جدی بگیرید هرچند گاهی افراد تماس تلفنی اشتباه دارند که طبیعی است اما اگر مدام تکرار شود قضیه صورت دیگری به خود می گیرد و برقراری تماس های بی موقع و پاسخ ندادن به تماس ها در کنار شما و علاوه بر آن ساعات طولانی استفاده از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی می تواند یک هشدار باشد.

هوشیار تاکید کرد: دروغ گفتن حتی در خصوص مواردی که اهمیت ندارد یکی از علل های فریب دادن شخص مقابل است اما در صورتی که فرد دروغ گو نبوده است و یکباره شروع به دروغ گفتن های بزرگ می کند می توانند از نشانه های خیانت باشد .

وی ادامه داد: اگر با همسر خود به  خارج از خانه می روید و او راحت نیست علامت دیگری بر فریب است. اگر قبلاً دوستان و همکاران همسرتان با شما گرم بودند و یک مرتبه از شما دوری می کنند شاید سعی دارند از مشکل شما فاصله بگیرند، یا اگر با دوستان و همکاران همسرتان در فعالیت های گروهی شرکت می کردید اما الان شما را طرد می کنند علت این است که آنها رازی را می دانند و از افشای آن می ترسند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: تشخیص اینکه تمام این موارد واقعا نشانه خیانت است یا خیر،گاه واقعاً کار دشواری است به خصوص اگر ما درگیر احساسات و هیجانات باشیم نتیجه گیری را سخت تر می کند. بنابراین تأکید می شود که اگر نمی توانید مطمئن شوید که همسرتان به شما خیانت می کند یا خیر، قبل از هرگونه تصمیم و اقدامی با یک روانشناس یا مشاور خانواده صحبت کنید و به یاد داشته باشید که زندگی مشترک شما بسیار با ارزش تر و گرانبهاتر از آن است که با تصمیمات عجولانه یا اشتباه آن را دچار مشکل کنید.

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا