پشت سر خانواده همسرتان صحبت نکنید

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی، مدیرکل اداره فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت:از صحبت کردن ناشایست پشت سر خانواده همسرتان بپرهیزید چون هم باعث اختلافات خانوادگی می‌شود و هم شما را فردی ضعیف و بی‌تدبیر در حل مشکلات جلوه می‌دهد، همچنین حس اعتماد همسرتان به شما به شدت کمرنگ می‌گردد.

مهدویان فر اضافه کرد: این کار مجوزی برای همسرتان می‌شود تا او نیز به راحتی پشت سر خانواده شما صحبت کند و نسبت به آنها کینه به دل بگیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سعی کنید کلمه سخت نگیر را در رابطه خود با همسرتان به کار نبرید، گفت: با این جمله همسر شما احساس می‌کند که تمامی دغدغه‌های او را کوچک جلوه داده‌اید و نسبت به آنها بی‌تفاوت هستید و موضوعی که او فکر می‌کند بسیار مهم بوده و یک مشکل تلقی کرده است از نظر شما بسیار بی‌اهمیت و پیش پا افتاده است.

این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: همسر شما در این شرایط تنها می‌خواهد صحبت کند، و اصلاً انتظار حل مشکل را ندارد. او را درک کنید و به صحبت‌هایش گوش کنید، قبل از اینکه گوش دیگری برای شنیدن حرف هایش پیدا کند!

وی افزود: یکی از رفتارهای مخربی که اثرات زیان‌آور و جبران‌ناپذیری بر روابط بین همسران جوان به خصوص در دوران عقد دارد، سرزنش، تحقیر و خرد کردن شخصیت یکدیگر است.

مهدویان فر اذعان داشت: اگر همه‌ ما می‌تونستیم گاهی خودمان را به جای طرف مقابل‌ بگذاریم، شاید بسیاری از مشکلات و مسائل لاینحل زندگی هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

وی اضافه کرد: همسران باید بدانند که دعواهای لفظی اگرچه به ظاهر به سکوت طرف مقابل و پذیرفتن ظاهری سخنی بیانجامد اما اثر واقعی و مفیــدی نخواهـد داشت و به رذایل قلبی مثل دورویی، کتمان و مخفی کاری منجر می شود.

این دکترای سلامت اجتماعی خاطر نشان کرد: سرزنش و سرکوفت زدن به یکدیگر خصوصاً در دوران عقد و نامزدی یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های زندگی زناشویی به شمار می‌رود.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا