مسیر موفقیت در رژیم غذایی یکسان نیست

حسین مهرکش، کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اظهار داشت: این روزها بسیاری از افراد به دنبال گرفتن رژیم و رسیدن به تناسب اندام مناسب خود هستند اما این موضوع را باید مدنظر قرار داد که یک راه و مسیر واحد برای رسیدن به این هدف وجود ندارد بلکه هر فرد بهتر است با توجه به مختصات درونی بدن خود و با نظارت مشاور تغذیه متخصص به این امر مبادرت کند.

مهرکش اضافه کرد: البته راه هایی وجود دارد که رژیم گرفتن را برای افراد، آسان تر کند تا بتواند راحت تر به هدف خود برسد.

وی ادامه داد: یکی از این راه ها، کوچک تر کردن قاشقی است که فرد با آن غذا می خورد به طوری اگر این امر هر چند وقت یکبار تکرار شود می تواند باعث مهار اشتهای افراد شود.

این متخصص تغذیه ورزشی با تأکید بر این که بیشتر جویدن غذا به سیری زود هنگام فرد کمک شایانی می کند، گفت: فرد می تواند دو الی سه دقیقه زودتر از اینکه احساس سیری کند دست از غذا خوردن بکشد زیرا پیام سیرشدن از معده به مغز چند دقیقه طول می کشد و با این اقدام فرصتی برای مخابره پیام مورد نظر به مغز مهیا می شود.

وی افزود: کسانی که به دنبال موفقیت در رژیم غذایی خود هستند باید از خوردن غذاهای متنوع دوری کنند چرا که باعث کنترل اشتها می شود، البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که از خوردن همه ریز مغزی ها و درشت مغزی ها در برنامه غذایی خود استفاده کنیم و بدن را از هیچ یک از آنها محروم نسازیم.

مهرکش یادآورشد: فرد نباید در هنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا کند و یا مشغول کار با گوشی همراه خود باشد زیرا این کارها باعث می شود که تمرکز فرد از غذا خوردن خارج شود و نتواند رژیم خود را رعایت کند.
وی خاطرنشان کرد: خوردن پروتئین کافی، به سیری طولانی مدت، حفظ بافت عضلانی و جلوگیری از عضله سوزی در طی انجام رژیم غذایی کمک بسیاری می کند بنابراین یک فرد عادی به صورت روزانه باید حدود 90 گرم پروتئین مصرف کند.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا