بر سر حرف خود بایستید

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: اگر کودک ببیند که بعد از اصرار و گریه می‌تواند شما را تسلیم خواسته خود کند یاد می‌گیرد که دفعات بعد هم از همین روش برای رسیدن به خواسته‌اش استفاده کند بنابراین اگر کودک خواسته‌ای داشت که شما نمی‌توانید و یا صلاح نمی‌دانید به او جواب مثبت بدهید، بر سر نه خود بایستید.

مهدویان فر اضافه کرد: تنها زمانی به فرزندتان نه بگویید که مطمئن هستید از حرف خود برنمی‌گردید. اگر فرزندتان موقع شنيدن جواب منفي شما دست به مانور زد، خودزني كرد، سرش را به زمين كوبيد يا خودش را به زمين انداخت، تا زماني كه مي دانيد خطري ندارد مطلقا بي اهميت باشيد.

وی با بیان اینکه فرزند شما باید بداند به عنوان یک انسان صاحب ارزش است و مانند سایرین مورد احترام است، گفت:  این حس به فرزندان می‌آموزد که اگر خود را محترم نشمارند، نمی‌توانند احترام دیگران را حفظ کنند.

این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: فرزندتان را تشویق کنید تا به خوبی از خود مراقبت کند و اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی استراحت می‌کند، لباس آراسته و پاکیزه می‌پوشد و از خوراک مناسب و کافی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه کودکان به همان چیزهایی اعتقاد پیدا می‌کنند که والدین به آن اعتقاد دارند، یاد آور شد: کودک و در کل هر انسانی تا سعی، خطا و تلاش نکند نمی تواند رشد و پیشرفت کند، اجازه دهید کودک تلاش کند و بعد به او مسوولیت دهید تا اشتباهاتش را جبران کند و یاد بگیرد.

 

گزارش: امیر امین الرعایا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا