جوانسازی پوست با استفاده از روغن های آلی و گیاهی

دکتر مینو حیدری، مجری این طرح در گفتگو با سیناپرس گفت: یکی از محصولات ما روغن های زیبایی نانو است. این محصول ترکیبی از روغن های ضروری پوست  بوده و به عنوان اکسیر جوانی معرفی می شود.

این فارغ التحصیل رشته نانو شیمی دانشگاه تهران افزود: در این محصول از روغن دانه انار استفاده شده است. این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که حاوی مواد ضد سرطان، ضد پیری و آنتی باکتریال بوده و باعث رویش دوباره پوست بیرونی می شود. روغن لیمو نیز از دیگر روغن های مورد استفاده این محصول است. این روغن نیز حاوی آنتی اکسیدان بوده و باعث حفاظت پوست از فشار اکسیداتیو می شود. این روغن بافت سلولی را در مقابل خطرات محافظت می کند.

وی عنوان کرد: همچنین در این محصول از روغن گل سرخ استفاده کرده ایم. روغن گل سرخ تاثیر ضد آسیب بالایی برای پوست دارد. این روغن حاوی لینولئیک اسید، کاروتنوئید (رنگدانه های زرد، قرمز و نارنجی در گیاهان، سبزیجات و میوه ها)، توکوفرول(یکی از هشت زیرمجموعه‌ بسیار مفید ویتامین E) است. همچنین مقادیر بالایی فولیک اسید دارد که از فشار اکسیداتیو و پیری پوست جلوگیری می کند.

حیدری اظهارداشت: روغن چوب صندل از دیگر روغن هایی است که در این اکسیر جوانی مورد استفاده قرار گرفته است. این روغن نیز دارای خواص ضد التهابی است. علاوه بر این خواص، چوب صندل به بازگرداندن رطوبت به پوست نیز کمک می کند. هنگام هیدراته شدن پوست هم به میزان کافی شفاف تر به نظر می رسد و خطوط چین و چروک های ظریف نیز کاهش می یابد.

وی به سیناپرس گفت: از دیگر محصولات ما کرم نانو لیپوزومال است. این کرم جوانساز و لیفتینگ از ترکیبات قوی تولید شده که میزان کلاژن را افزایش می دهد. این ترکیبات برای بازگرداندن قوام پوست و فرم دهی ایده آل و مناسب هستند.

وی خاطرنشان کرد: در تولید این کرم مجموعه ای از مواد طبیعی استفاده شده که می تواند آثار پیری پوست را برطرف کند. مثلا در این محصول، فیلمکسل( ماده غنی از جلبک دریایی) استفاده شده است؛ این ماده نقش مهمی در محافظت و شفافیت پوست دارد. همچنین در این کرم اوسیلیفت (یک ماده از جو دو سر) بکار برده ایم که پوست را احیا و بازسازی می کند.

وی یادآور شد: دیگر ترکیبات به کار رفته در این کرم، قند مناسب برای پوست را تامین کرده و منافذ پوست را کنترل و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

گفتگو: فرزانه صدقی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا