مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان

به گزارش سیناپرس اصفهان، دکتر سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه و مقام ارزشمند پژوهشگر در جامعه باید تکریم شود و در کارهای تحقیقاتی باید شرایط را با اهداف اولیه طرح تطبیق دهیم تا مسیر اصلی طرح گم نشود.

دکتر سید رضا مرتضوی ادامه داد: باید مشکلات حوزه پژوهش را شناسایی کنیم، ضمن شناخت این مشکلات، با هم افزایی و ظرفیت های جدیدی که ایجاد می شود برای هموار شدن راه این حوزه قدم برداریم، زیرا پژوهش و اندیشیدن از نیازهای اساسی جوامع رو به رشد هستند و با کم رنگ شدن پژوهش، دانش بشری به مخاطره می افتد. 

استاندار با بیان اینکه علت بسیاری از مشکلات در حوزه اقتصاد، عدم اعتماد به پژوهشگران داخلی است اذعان داشت: پیشنهاد دکتر حسین هرسیج در مورد صندوق پشتیبانی از حوزه پژوهش استان مورد استقبال و تایید ما قرار می گیرد و خواستار فعالیت همه جانبه مراکز علمی در بهبود وضعیت پژوهش در استان اصفهان هستیم.
 
  دکتر حسین هرسیج، سرپرست دانشگاه اصفهان، در این مراسم اظهار داشت: استاندار محترم اصفهان و معاونین ایشان نقش پررنگی در برگزاری مطلوب هفته پژوهش در استان اصفهان داشته اند.

سرپرست دانشگاه اصفهان افزود: علی رغم مشکلات بسیار، برگزار کنندگان با بهره مندی از حمایت همه جانبه استانداری موفق به برگزاری مطلوب هفته پژوهش در استان شدند و دستاوردهای قابل توجهی را ارائه دادند.  

هرسیج در ادامه برنامه های هفته پژوهش را تشریح کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از خیرین حوزه پژوهش در دانشگاه، نشست تخصصی آسیب شناسی پژوهشی، برگزاری تور پژوهشی دانش آموزان برگزیده در دانشگاه های استان ، نشست تخصصی حمل و نقل شهری، نشست تخصصی هوا برای تنفس ، نشست تخصصی راهکارها و چالش های احیای زاینده رود  از جمله برنامه های برگزار شده در هفته پژوهش و فناوری سال جاری است که به بهترین شکل ممکن برگزار شد و بازخوردهای خوبی داشت. 

وی در ادامه پیشنهاد راه اندازی صندوق پژوهشی استانی را ارایه داد و گفت: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی بودجه لازم را برای پژوهش ندارند و با تشکیل صندوق پژوهش مدیران صنایع فعال، بودجه های تحقیقاتی را در جای خود مصرف می کنند.

دکتر محمد فرزان صباحی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان، در ادامه این برنامه، ضمن تشریح اقدامات حوزه معاونت پژوهش اظهار داشت: گام اول شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری۲۹ آبان سال جاری در استانداری اصفهان برگزار شد، در گام بعدی برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان تدوین و ابلاغ گردید.

محمد فرزان صباحی در رابطه با نقاط قوت نشست‌های هفته پژوهش و فناوری، افزود: نشست های هفته پژوهش با استقبال بسیار خوب نمایندگان مجلس اصفهان، مسوولین اجرایی استان، کارفرمایان پژوهشی و متخصصان که بیش از ۹۰۰ نفر مخاطب حضوری و مجازی بودند، برگزار شد و این امر قابل تقدیر است.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در رابطه با انتخاب پژوهشگران و فناوران برگزیده اذعان داشت: ملاک‌های ارزیابی امتیازات مشخص شد در ادامه از دانشگاه‌ها و سازمان‌های اجرائی برای معرفی پژوهشگران، فناوران و کارفرمایان برتر، درخواست شد، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها برای معرفی اعضای کارگروه‌های داوری، تشکیل کارگروه‌ها، هماهنگی و تشکیل جلسات داوری و  جمع‌بندی همکاری بسیار خوبی داشتند، در نهایت اعلام نتایج داوری صورت گرفت.

صباحی ادامه داد: ۱۱۸ پرونده به دبیرخانه ارسال شد که از ۹ دانشگاه و ۲۱ دستگاه اجرائی ارسال شده بودند و مورد بررسی و داوری قرار گرفتند.

وی برای بهتر برگزاری هفته پژوهش پیشنهاد داد: دبیرخانه جشنواره می تواند در دانشگاه‌های استان به شکل چرخشی مستقر شود، برای رسیدن به راهکار جهت رفع مشکلات استان می توانیم از ظرفیت های جشنواره استفاده کنیم و با جذب حامی مالی برای برگزاری شایسته هفته پژوهش اقدام کنیم.
 
 گفتنی است در ادامه برنامه نام برگزیدگان جشنواره پژوهشگران برتر هفته پژوهش و فناوری استان به شرح ذیل اعلام شد: 

پیشکسوت حوزه پژوهش و کارآفرینی:
-مهندس مجید رضا زاده پیشکسوت حوزه پژوهش و کارآفرینی

حوزه علوم پایه: 
-دکتر محمد دیناری از  دانشگاه صنعتی اصفهان 
– دکتر حمیدرضا فلاح از دانشگاه اصفهان 
– دکتر محمد حسین کشاورز از دانشگاه مالک اشتر

حوزه علوم انسانی
-دکتر ایلناز سجادیان دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان
-دکتر امیر قمرانی دانشگاه اصفهان

حوزه علوم پزشکی
-دکتر ژاله ورشوساز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
-دکتر معصومه صادقی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
-دکتر حمیدرضا بنفشه دانشگاه علوم پزشکی کاشان

حوزه فنی و مهندسی
-دکتر محمد عارفی دانشگاه کاشان
-دکتر آرش کریمی پور دانشگاه آزاد اسلامی نجفآباد

حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و دامپروری
-دکتر محسن سلیمانی دانشگاه صنعتی اصفهان

حوزه هنر و معماری
-دکتر احمد صالحی کاخَکی دانشگاه هنر اصفهان

پژوهشگران برتر سازمانهای اجرایی استان
-دکتر محمد کشتکار سازمان دامپزشکی اصفهان
-دکتر مهناز شاهزمانی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان
-کارفرمای پژوهشی برتر استان
-دکتر محمدیاسر طیب نیا شرکت فولاد مبارکه اصفهان

فناور برتر
-دکتر مجتبی مهدوی دانشگاه اصفهان
-دکترمریم گل آبادی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان

واحد فناور برتر
-شرکت فن گستر پویا (مهندس مصطفی جوزی) شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا