برگزاری مسابقات ملی مهارت در اصفهان

به گزارش سیناپرس اصفهان اصغر خدایی مدیر رشته کابینت سازی سازمان فنی حرفه ای استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری گفت: نوزدهمین مسابقات ملی و کشوری مهارت در سه رشته نجاری، اتصالات چوبی و کابینت سازی با 25 شرکت کننده در  سازمان فنی حرفه ای استان اصفهان در حال برگزاری است.

خدایی ادامه داد: پروژه در حال اجرای مسابقه، ساخت یک صندلی چوبی با اتصالات فنی و دقیق است و شرکت کنندگان باید آن را در 18 ساعت به اتمام برسانند.

وی افزود: از بین شرکت کنندگان سه نفر انتخاب و به مسابقات جهانی معرفی می شوند و این مسابقات جهانی سال 2021 به میزبانی شانگهای چین برگزار می شود.

مدیر رشته کابینت سازی سازمان فنی حرفه ای استان اصفهان بیان کرد: مسابقات ملی مهارت سال های گذشته در تربیت مربی کرج برگزار می شد اما امسال برای اولین بار اصفهان میزبان این سه رشته نجاری، اتصالات چوبی و کابینت سازی است. 

وی اظهار کرد: این رقابت در سطح بالا ارزیابی خواهد شد و 15 داور برگزیده از شهرهای ایران در ابعاد مختلف پروژه های به اتمام رسیده را بررسی و ارزیابی می کنند.

گفتنی است در حاشیه این مسابقه، نمایشگاه صنعت چوب با حضور تولید کنندگان و فعالین این صنعت برگزار شد و مرتضی مهران زاده نایب رئیس انجمن کابینت سازان استان اصفهان گفت: بسیاری از دانشجویان رشته های صنعت چوب پس از فارغ التحصیلی به علت عدم وجود بازار کار مناسب به رشته های دیگر گرایش پیدا می کنند اما انجمن کابینت سازان استان اصفهان با فراهم کردن بستر آموزشی و تجهیزات این حوزه می تواند زمینه اشتغال این قبیل افراد را هموار کند. 

 

گزارش: امین بازوکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا