رژیم غذایی باید به سبک زندگی افراد تبدیل شود

حسین مهرکش، کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اظهار داشت: وقتی فرد رژیم غذایی خود را می شکند بدن به صورت ناخودآگاه سلول هایی تولید می کند تا روزی که تصمیم مجددی که رژیم گرفتن داریم با مشکل خاصی مواجه نشویم.

مهرکش اضافه کرد: این امر باعث می شود روزی که رژیم را شکسته ایم وزن بیشتری برگردد و کاهش وزن ما نیز با سرعت کمتری اتفاق می افتد زیرا با سلول های چربی زیادی روبرو هستیم که باید به مبارزه با آنها برویم.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که به سبک زندگی افراد تبدیل شود، گفت: رژیمی که نتوان آن را برای همیشه رعایت کرد و احساسی و تهاجمی انتخاب شود، هر چند در کوتاه مدت باشد با کاهش وزن همراه است اما در آینده محکوم به شکست است.

این متخصص تغذیه ورزشی ادامه داد: چنین افرادی، همیشه باید درگیر نوسان های کاهش و افزایش وزن خود باشند و هیچگاه در گرفتن رژیم موفق نخواهند بود و حتی با مسائل عدیده ای همچون افسردگی نیز روبرو می شوند.

وی افزود: برای تغییر سبک زندگی باید به تدریج عادات را در لحظه لحظه عمر خود شکل دهیم به گونه ای که اگر روزی بخواهیم از این وضعیت خارج شویم برایمان سخت باشد بنابراین اگر هدف را تنها بر کاهش وزن فرد بگذاریم باز هم با شکست مواجه می شویم.

مهرکش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که عادات غلط غذایی خود را کنار بگذاریم و برای نتیجه گرفتن از رژیم غذایی نیز عجول نباشیم و ارائه یک رژیم را نیز به یک متخصص که آگاهی خوبی به مکانسیم گوارشی بدن دارد بسپاریم.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا