برای کاهش وزن، تعادل کالری بدن را منفی کنید

حسین مهرکش، کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اظهار داشت: فرد باید در محدوده کالری منفی قرار بگیرد تا بتواند وزن خود را کاهش دهد اما قبل از قرار گرفتن در شرایط نقصان کالری، پیدا کردن ریشه های اصلی افزایش وزن ضروری است.

مهرکش اضافه کرد: علت یابی تجمع چربی در بدن افراد امری است که باید حتما توسط یک متخصص صورت گیرد چراکه این امر ممکن است به دلایل گوناگون از جمله استرس، سبک زندگی غلط و عدم بالانس هورمونی باشد که اگر آنها حل نشوند فرد در گرفتن رژیم برای کاهش وزن خود دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: در اکثر رژیم های غذایی به دلیل اینکه ریشه یابی درستی صورت نگرفته است، تنها صورت مسأله را پاک کرده و افراد با کاهش وزن مقطعی روبرو بوده اند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه با بیان اینکه افرادی که به دنبال تناسب اندام مناسب هستند باید تلاش کنند تا هرگونه استرس را از خود دور کنند، گفت: فرد باید سعی کند تا در زندگی شخصی خود نیز به نوعی با طبیعت آشتی کند و وقت بیشتری را برای پیاده روی و به صورت پا برهنه درا ین محیط برای خود اختصاص دهند، در همین راستا می توانند از یوگا و مدیتیشن نیز برای کسب آرامش روحی بیشتر بهره ببرند.

وی ادامه داد: اگر تعادل کالری های ورودی و خروجی بدن منفی شود، فرد می تواند به کاهش وزن برسد و اگر این میزان ثابت ماند و یا اختلاف کالری در بدن به صفر رسید، وزن فرد هم ثابت خواهد ماند اما در صورت قرار گرفتن این نمودار در فاز مثبت، باید گفت فرد به سمت اضافه وزن در حرکت است.

مهرکش خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد بتوانند با استفاده از تکنیک های مختلفی، اشتهای خود را مهار کرده و میزان دریافت موارد دریافتی به بدن را در طول روز کاهش دهند به احتمال زیاد در فاز نقصان کالری و کاهش وزن قرار خواهند گرفت.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا