پذیرش اشتباه، رابطه زناشویی را گرم می کند

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: قبول کردن اشتباه یکی از روش های پایداری بنیان خانواده است. با گوش دادن به صحبت های همسرتان، می‌توانید او را آرام کنید و با قبول کردن اشتباه‌ خود و گفتن "ببخشید"، یک بار دیگر عشق را به زندگی‌تان هدیه کنید.

مهدویان فر اضافه کرد: معنای پذیرش اشتباه این است که شما می‌خواهید رابطه ‌گرم خانواده‌تان ادامه داشته باشد و از طرفی نشان می‌دهد که در برابر مشکلات، فرد منطقی و بدون تعصب هستید.

وی با تأکید بر اینکه باید تمركز خود را بر قسمت های مثبت رابطه بگذاريد نه قسمت های منفی آن، گفت: نصیحت تکراری، تذکر مداوم، سرزنش کردن، منت گذاشتن، مقایسه کردن، جر و بحث کردن زیاد، برچسب منفی زدن، پیش بینی منفی (نفوس بد زدن)،گله و شکایت مداوم و متهم کردن ده ویروس کلامی هستند که موجب تخریب رابطه بین شما و همسرتان می شود.

این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: علاوه بر اینکه کوتاه آمدن و پا گذاشتن روی هوای نفس، سکوی پرشی به سمت محبوبیت است توصیه می شود به جای پنهان كردن مشکلات روابط تان آن را تعمير كنيد چرا که اگر از مشكلات، ناراحتی ها و دلخوری ها فرار كنيد آنها روی هم انباشته شده و باعث می شود به یک باره همچون کوه آتشفشان منفجر شود يا از ادامه رابطه تان نا اميد شويد.

وی افزود: در این مسیر زن و شوهر هر دو با یکدیگر باید همكاری كنند زیرا ساختن یک رابطه خوب زناشویی يک كار دو نفره است و یک نفر به تنهايی نمی تواند رابطه را به موفقيت برساند.

مهدویان فر با بیان اینکه می توان برقراری درست رابطه را آموخت، خاطرنشان کرد: نشان دهيد قابليت شنيدن گله و انتقاد را داريد. اگر گلايه همسرتان به شما بربخورد به مرور رابطه رو به سردی خواهد گذاشت بنابراین در این مسیر از یک مشاور و روانشناس امین برای بهبود رابطه تان کمک بگیرید.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا