تهیه گایدلاین تشخیص، مدیریت و درمان سندرم حاد کرونر

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان به نقل از روابط عمومی پژوهشکده قلب و عروق اصفهان سندروم حاد کرونر یکی از مشکلات مهم سلامتی است که با توجه به وسعت و اهمیت بیماری، تشخیص، مدیریت صحیح و درمان آن بر اساس گایدلاین های دقیق و به روز بسیار حائز اهمیت می باشد.

عمده پزشکان به دلیل نبودن گایدلاین تهیه شده ایرانی در زمینه سندروم حاد کرونر در کشور، از گایدلاین های دیگر کشورها پیروی می کنند؛ ولیکن با توجه به متفاوت بودن بیماران ایرانی از نظر سطح آگاهی، شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین ساختار و محیط ارائه خدمات سلامت متفاوت در ایران نسبت به سایر کشورها و با عنایت به سفارش دفتر ارزيابي فناوري، تدوين استاندارد و تعرفه سلامتِ وزارت بهداشت؛ پروژه تهیه گایدلاین کشوری تشخیص، مدیریت و درمان سندرم حاد کرونر توسط پژوهشکده قلب و عروق اصفهان و شبکه کشوری قلب، در تیرماه1400 آغاز گردید.

در این برنامه، اعضای گروه تهیه گایدلاین (Guideline Developing Group) که از متخصصین رشته قلب و عروق و سایر رشته های  مرتبط از 10 دانشگاه علوم پزشکی و 5 انجمن علمی و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور بودند، طی 16 جلسه رسمی و 18 جلسه غیر رسمی حیطه/ گستره (Scope) گایدلاین را تعیین نموده و سپس سؤالات اولیه (Reviewing Questions) و سؤالات PICO   ارا طراحی نمودند. در پایان فاز اول این فرایند تعداد  13سوال PICO نهایی، تحویل گروه مرور نظام مند گردید. در مرحله دوم این فرایند، این گروه برای هر سوال PICO مرور یا مرور نظام مند انجام خواهند داد. پس از جمع آوری و ارزیابی شواهد توسط گروه مرور نظام مند، مجدداً در مرحله سوم، اعضای گروه تهیه گایدلاین اقدام به تهیه و رتبه بندی توصیه ها خواهند نمود.

شایان ذکر است در این گایدلاین توصیه ها بر اساس محل وقوع مشکل (منزل، در راه انتقال، در بیمارستان)، مراکز ارائه خدمات به تفکیک (خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت روستایی یا شهری، مرکز اورژانس، بیمارستان سطح 1 تا 3) تدوین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا