ساخت واکسن کرونای دلتا توسط روسیه

به گزارش سیناپرس،آیدار ایشموخامتوف (Aydar Ishmukhametov)، مدیر مرکز علمی فدرال چوماکوف که به طور خاص بر تحقیق و توسعه محصولات ایمنی و بیولوژیکی تمرکز داشته و زیر نظر آکادمی علوم روسیه فعالیت می کند، اعلام کرد: ما در حال ساخت دو واکسن علیه عفونت ناشی از گونه جهش یافته دلتای ویروس کرونا هستیم.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: هم اکنون دو واکسن در حال توسعه وجود دارد که با نام های  CoviVac Delta Mono و CoviVac Combi نامگذاری شده و بر اساس سویه جهش یافته دلتا ساخته می شوند.

ما بیشتر نسبت به موفقیت  نسخه دوم خوش بین بوده و منتظر تصمیم سیستم نظارتی در مورد نحوه صدور گواهینامه های تائید برای این واکسن های جدید هستیم.به گزارش سیناپرس، واکسن های فوق الذکر با جایگزین کردن بلوک‌ ها در ساختار ویروس و روشی مشابه با آن چه در واکسن آنفولانزا انجام می شود، عمل کرده و ممکن است تصمیم گرفته شود که این  واکسن را به عنوان یک محصول جدید رونمایی کنیم. 

ارائه واکسن ویژه گونه جهش یافته دلتا در شرایط  فعلی همه گیری این ویروس بسیار قابل توجه است بنابراین ما در تلاش هستیم تا فناوری های موجود در واکسن های ویژه گونه آلفا را اصلاح کرده و سلاح موثرتری علیه کرونا تولید کنیم.

در همین راستا روز گذشته به طور رسمی اعلام شد که مرکز چوماکوف واکسن CoviVac غیرفعال کامل ویروسی خود را توسعه داده است. به گفته کارشناسان، در این واکسن ها از ویروس های ضعیف شده مصنوعی که قادر به ایجاد بیماری نیستند یا ویروس های مرده و غیرفعال استفاده می شوند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا