رو نمایی از جدیدترین خودروهای جهان

به گزارش سیناپرس،اگرچه کالیفرنیا، برخی از سخت‌گیرانه ‌ترین استانداردهای انتشار کیفیت هوا در جهان را داشته و یکی از اصلی ترین مراکز ساخت و تولید خودروی تسلا است. اما به نظر نمی رسید که این موضوع مانع جذابیت های نمایشگاه موتور لس آنجلس و رو نمایی از آخرین محصولات شرکت های مشهور خودروسازی جهان شود.

به باور کارشناسان، وقفه دو ساله همه گیری کرونا باعث شد نمایشگاه امسال بسیار پرشورتر و جذاب تر از سال های پیش از همه گیری باشد. بررسی محصولات ارائه شده در این رویداد بین المللی نشان می دهد خودروها بزرگ و شاسی بلندهای SUV به همان شکل و ظاهر پیشین خود باقی ماندند، اما نوع ساخت پیشرانه این خودروها تغییر کرده و شاهد نوآوری های متعددی بوده است.

به گزارش سیناپرس،از جمله مهم ‌ترین نمونه خودروهای این گروه می توان به خودروهای مفهومی یا کانسپت‌های هیوندای 7 و کیا EV9 اشاره کرد که هر دو شاسی ‌بلند الکتریکی بزرگ در این نمایشگاه رونمایی شده و اعلام شد که مدل‌ های تولیدی آینده را پیش ‌نمایش می‌ کنند. به گفته متخصصین، هر دوی این خودروها از اصالت خاصی  به ‌ویژه در فضای داخلی خود بهره می ‌برند. با گشت و گذار در نمایشگاه لس انجلس به جرات می توان ادعا کرد که ما برای مدت طولانی هیچ خودرویی را ندیده ‌ایم که به شکلی خارق ‌العاده نوآورانه و متفاوت بوده و قابل رقابت با هیوندای ۷ باشد.

از جمله حاشیه های جذاب این نمایشگاه، رونمایی از آخرین نسخه خودروی پیشنهادی فیسکر است. در توضیح این محصول باید گفت که هنریک فیسکر، طراح سابق استون مارتین، برای تأسیس یک شرکت خودروسازی تلاش کرده و طراحی و ساخت شاسی بلند کامپکت الکتریکی را در اولویت کار خود قرار داده است. به گزارش سیناپرس،این خودرو به نام اقیانوس یا Ocean معرفی شده و دارای اعتبار فنی قابل توجهی بوده قیمت مناسبی دارد و دارای یک نقطه تمایز اساسی است. ادعا می شود که این خودرو پایدارترین وسیله نقلیه جهان بوده در آن به طور گسترده ای از مواد قابل بازیافت استفاده شده است. 

گفتنی است تویوتا bZ4X به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی ویژه تویوتا در این نمایشگاه معرفی شده است. اگرچه این خودرو ویژگی های ظاهری دیگر تویوتاهای جدید مانند C-HR را ندارد، اما رونمایی چنین خودرویی از بزرگترین خودروساز جهان توجه تمامی کارشناسان را به خود جلب کرد.
همکاری  تویوتا  – سوبارو نیز در نمایشگاه لس آنجلس به طور قابل توجهی  مطرح شده و تبلور آن را می توان در نسخه  bZ4X این کمپانی ها مشاهده کرد.
در این نمایشگاه برخی خودروهای اسپورت مبتنی بر سلیقه های قدیمی نیز معرفی شدند که در راس آن ها پورشه کایمن GT4 R قرار دارد.به گزارش سیناپرس،در ادامه برخی از مهمترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه موتور لس آنجلس ۲۰۲۱ را مشاهده می کنید.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا