عارضه سر به جلو چینش دندان ها را به هم می زند

سعید غدیری پور، کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اظهار داشت: عارضه سر به جلو مسئله ای است که در آن سر جلوتر از بدن قرار می گیرد و وقتی فرد از کنار در جلوی آینه بایستد متوجه این مشکل درون بدن خود می شود.

غدیری پور اضافه کرد: این عارضه باعث سردرد و گرفتگی گردن می شود و یکی از علائم آن این است است که چانه ها به سمت جلو می آیند و در ناحیه گردن احساس فشار می کند که این عامل باعث خستگی زودرس می شود.

وی اضافه کرد: این عوامل یک عدم تقارنی بین اندام های بدن به وجود می آورد، البته معمولاً درد گردن در ناحیه پس سر به وجود می آید.
کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی با بیان اینکه عارضه سر به جلو در چینش دندان ها هم تأثیر گذار است و آنها را تغییر می دهد، گفت: این عامل باعث بد شکل شدن فک پایینی می شود.

وی افزود: ضعف بینایی، استفاده از بالشت های بلند و کوله پشتی های سنگین مثل کسانی که کوهنوردی می کنند و یا ضربه های سنگین در اثر تصادف از جمله علل های مهمی هستند که باعث ایجاد عارضه سر به جلو می شود.

غدیری پور یادآور شد: بیماری های اعصاب، نیز می توانند به این عارضه دامن بزنند که در این خصوص روانپزاشکان باید به آن توجه کرده و ارجاعات لازم را به متخصصین حرکتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه عارضه سر به جلو به دو صورت است، گفت: در یک نوع قوس گردن بالاست و در دیگری قوس گردن کمتر است که در نوع دوم احتمال گرد شدن شانه ها و بروز کایفوز وجود دارد.

کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی خاطرنشان کرد: مهم ترین استراتژی درمانی برای مبتلاهای به این عارضه این است که با تمرین های متنوع سر خودشان را در جای خودشان قرار دهند و عضلاتی که کوتاه شده را بکشیم و عضلاتی که بلند شده را تقویت کنیم.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا