اشباهات رابطه زناشویی را دست کم نگیرید

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: رابطه شما نیاز به مراقبت و توجه دارد، اما این  بدان معنا نیست که همسرتان هر لحظه پاسخگوی تماس‌های تلفنی شما باشد، دائما به شما پیام بدهد و یا به طور کلی همه آرزوهای زندگی‌تان را فراهم کند.

مهدویان فر با بیان اینکه در رابطه زناشویی حریم خودتان و دیگران را حفظ کنید، اضافه کرد: شاید اعتماد بیش از اندازه‌ای به طرف مقابل داشته باشید و احساس می‌کنید او حق دارد همه چیز را بداند اما این یک خوش‌ باوری آسیب زننده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسأله‌ای وجود دارد، آن را در حریم رابطه خودتان حل کنید، گفت: اگر نیاز به کمک یا مشاوره دارید آن را با فردی که صلاحیت نظر دادن در مورد رابطه را دارد مطرح کنید. این فرد صالح در این موقعیت بدون شک، مادر یا دوست صمیمی‌تان نیست.

این متخصص روابط بین فردی اذعان داشت: به هر چیز کوچکی گیر ندهید و برای چیزهای بی ‌ارزش به فکر تلافی نباشید همچنین خشم‌های منفعلانه از خود نشان ندهید زیرا باید بدانید که او تضمین زندگی شما نیست. اگرچه در روابط زناشویی تمایل شدیدی به تکیه کردن به دیگری وجود دارد و تکیه کردن به دیگران خوب است اما نه تا جایی که نتوانید زندگی بدون او را تصور کنید.

وی یادآور شد: برخی افکار و توهّمات در زندگی مشترک می‌تواند روابط زن و شوهر را به مرور زمان سرد کند و یا مانع بیشتر شدن رابطه صمیمی بین همسران شود. مثل اینکه آیا واقعاً همسرم مرا دوست دارد یا نه؟ یا حس می‌کنم من برای همسرم مهم نیستم!

مهدویان فر ادامه داد: یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند نابود کننده‌ این توهّمات و افکار مخرّب باشد این است که بدون درخواست و اعلام همسرتان، خدمات و محبّت‌های مخفیانه‌ و بجا برای همسرتان انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: لازمه اینکار این است که با دقت کارهای شخصی همسرتان را زیر نظر بگیرید تا به موقع و در غیبت او، کارش را انجام داده یا تمام کنید .این تکنیک، برکات زیادی دارد. از جمله زمینه‌ ایجاد حسّ رقابت بین همسران برای انجام خدمت‌ِ پنهانی به یکدیگر شده و عامل مهمی برای درک و توجه به همسر در محیط خانه خواهد شد.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا