تلویزیون پنجره ای رو به جهان و انعکاس دهنده آن است

به گزارش سیناپرس اصفهان، مهدی شاه نوروزی دکتری مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: نقش و تأثیر تلویزیون  بر هویت جنسی یکی از موضوعات موردعلاقه جامعه شناسان و محققین در حوزه فرهنگی و رسانه است. به طور کلی رسانه میزان تأثیرگذاری بالایی نسبت به دیگر وسایلی که در اختیار انسان است در تغییرات و تحولات فرهنگی بر عهده دارد.
شاه نوروزی اضافه کرد: به تعبیر آقای گربنر نظریه ای به نام نظریه کاشت وجود دارد که در آن به نقش و تأثیر پذیری عظیم تلویزیون می پردازد. او متعقد است این رسانه جزو رسانه های پرمصرف و پر بیننده است و بنابراین حجم وسیعی از تماشاگران رسانه ها در دنیا، متعلق به تلویزیون است.
وی با بیان اینکه تلویزیون یک وسیله منحصر به فرد است، افزود: این رسانه سازنده جریان های سیاسی و اجتماعی است وبه تعبیری دیگر می توان گفت: تلویزیون پنجره ای رو به جهان و انعکاس دهنده آن است.
این مدرس دانشگاه عنوان کرد: اگرچه در ارتباط با آثار و تبعات تلویزیون هم در کوتاه مدت هم بلند مدت مطالب بسیاری بیان شده است اما رسانه ای مثل تلویزیون، هویت جامعی را برای انسان که تحت تأثیر این رسانه است به وجود می آورد.
وی افزود: مخاطبین پرمصرف تلویزیون که در بسیاری از پژوهش ها و نظرسنجی ها و افکار سنجی ها، بالاترین میزان مصرف در میان همه رسانه ها در سطح خانوارها به این رسانه تعلق گرفته  و اعتقادات، باورها، آداب و روسوم و اخلاق را  مورد متوجه قرار داده است
شاه نوروزی خاطرنشان کرد: نگرش های ما تأثیر مستقیمی از رسانه تلویزیون دارد در این میان در قرن های اخیر این رسانه باعث تغییرات هویتی در میان آحاد مردم ایران شده است.

گزارش: امیر امین الرعایا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا