روشی جدید برای پیشگیری از باروری آقایان

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از جیمز دای، بسیاری از مردان دوست دارند مسؤولیت بیشتری در پیشگیری از بارداری بر عهده داشته باشند اما با گزینه های پیشگیری محدودی روبه رو هستند.

COSO یک دستگاه پیشگیری خانگی مردانه مبتنی بر سونوگرافی، برگشت پذیر و بدون هورمون است که روند اسپرم سازی را به طور موقت تغییر می‌دهد.

مخترع این دستگاه در پایان نامه کارشناسی ارشدش در زمینه طراحی صنعتی در دانشگاه فنی مونیخ گفت که از کمبود روش های پیشگیری مردانه رنج برده است و به خاطر استفاده از قرص پیشگیری در معرض سرطان گردن رحم قرار گرفته و به همین دلیل ایده این دستگاه را طراحی کرده است.

برای استفاده از این دستگاه پزشک میزان آب داخل دستگاه را با توجه به اندازه بیضه ها تعیین می کند و کاربر دستگاه را تا خط نشانه با آب پر می‌کند.

سپس آب تا دمای مورد نیاز گرم می شود و COSO آماده درمان سونوگرافی است. بعد از قرار دادن بیضه ها در داخل دستگاه پس از چند دقیقه اسپرم‌ها غیر فعال می شوند سپس دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود. 

فناوری COSO بر اساس مطالعه بنیاد پارسموس در سال 2012 است که در آن تحقیقات مؤثری در مورد سونوگرافی پیشگیری از بارداری انجام شده است. تا کنون، این روش روی حیوانات اعمال شده است. بنابراین ، پارامترهای فنی آن به صورت فرضی به انسان منتقل شده است.

تنها دو روش پیشگیری از بارداری برای مردان وجود دارد: کاندوم و وازکتومی(لوله بستن). قرص های ضد بارداری مردانه به دلیل عوارض جانبی شدید آن ناموفق بوده‌اند و این روش‌ها خوشایند کاربران نیست. در مقابل، COSO یک روش پیشگیری از بارداری کاربر پسند ارائه می دهد که استفاده از آن درد یا عوارض جانبی ندارد و در آینده با در نظر گرفتن دیدگاه 422 کاربر که بازخورد مثبت و علاقه زیادی به این وسیله نشان داده‌اند طراحی دستگاه خانگی مذکور به حداکثر کارایی خود خواهد رسید.

 

مترجم: هاجر غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا