گزارش تصویری از نقش تاثیرگذار مغناطیس در زندگی انسان مدرن

قطارهای الکتریکی

قطارهای عادی به علت اصطکاک، تنها می توانند تا به سرعت خاصی برسند ولی دانشمندان با کمک مغناطیس موفق به از بین بردن این اصطکاک شده اند. به این ترتیب قطار با قرار گرفتن در یک میدان مغناطیسی، مقداری از ریل فاصله می گیرد و می تواند با سرعتی باورنکردنی به حرکت در بیاید.

اسکیت های غیر تماسی (هاوربرد)

اسکیت های غیر تماسی در حقیقت نسخه های مدرن اسکیت بردها هستند. این اسکیت ها عملا با ایجاد یک میدان مغناطیسی، بدون برخورد با زمین با فاصله ای معین از زمین معلق می مانند. این ساختار به ساختار هاورکرافت ها شباهت دارد ولی به جای استفاده از نیروی باد، در آن از نیروی مغناطیس استفاده شده است.

قرص های پیش بینی سرطان

به زودی دانشمندان به قرص هایی دست پیدا می کنند که به نانو ذرات مغناطیسی مجهز هستند. این نانو ذرات برای بدن بدون خطر هستند و می توانند سلول های سرطانی را شناسایی کرده و به آنها بچسبند. به این ترتیب با یک اسکن ساده می توان سرطان را در نخستین مراحل شناسایی و از گسترش آن جلوگیری کرد.

کلاه ورزشی ضد ضربه مغزی

یکی دانشمند آمریکایی که به ورزش فوتبال آمریکایی علاقه خاصی داشته است، یک اختراع مناسب برای ورزشکاران را به ثبت رسانده است. این اختراع شامل کارگذاری یک لایه ویژه از ساختار مغناطیسی در کلاه های ورزشی است که موجب می شود تا در هنگام نزدیک شدن سر فرد به بدن سایر افراد یا زمین (در شرایط برخورد شدید)، میدان مغناطیسی عملا مغز فرد را کمی عقب بکشد تا از ضربه مغزی در او جلوگیری به عمل بیاید.

کنترل حرارت و صدا

به تازگی دانشمندان توانسته اند تا با کمک میدان مغناطیسی به سراغ کنترل مواردی مانند صدا و حرارت بروند. در حقیقت این تحقیقات که توسط دانشگاه اوهایو انجام شده بود، بر روی کنترل حرارت توسط میدان مغناطیسی تمرکز داشت. نتایج آزمایش ها موفقیت آمیز بود ولی در کنار آن دانشمندان کشف کردن که میدان مغناطیسی اثر کنترلی مشابهی را بر روی صوت نیز می گذارد.

جاده های ویژه خودروهای بدون راننده

شرکت ولوو به تازگی طرح جاده های ویژه خودروهای هوشمند را مطرح کرده است. این جاده ها به کف پوش هایی مجهز هستند که می تواند از طریق میدان مغناطیسی به شناسایی خودروهای موجود در جاده پرداخته و در نتیجه اطلاعات لازم از وضعیت جاده را به هوش مصنوعی خودرو انتقال بدهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا